Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 Jeg har en gutt på 2,5 år som skulle slutte med bleie i sommer. Det vil si at vi tenkte å prøve litt og om det ikke gikk så hadde vi egentlig tenkt til neste sommer. Jeg har lest mye her om alle som sliter osv og begynte virkelig å grue meg. Venninna mi har drevet med pottetrening med 2 åringen i 6 mnd og jeg må inrømme at jeg syntes det virket utrolig tungvindt å skulle sette ungen på potta etter soving og mat til det kom noe. Det var ikke noe for meg for å si det sånn. Syntes ikke det virket bra for hverken meg, barnet eller lillebror som må vente hver gang. Nå som det var så fint vær ute gikk jeg og 2,5 åringen å kjøpte truser. Selv sa han at han ikke skulle slutte med bleier, så jeg sa at vi kunne bruke trusene ute og at siden de var så fine og nye måtte vi ikke tisse eller bæsje i dem for da måtte vi vaske dem og da tok det jo litt tid før vi kunne bruke dem igjen. Det tok 4 dager før han var helt tørr på dagen. Litt uhell første 2 dagene, 1 uhell 3 dagen og nå har han vært tørr i 2 uker og mor er jo så stolt. Tror det har vært lurt at jeg har vært så rolig i forhold til dette og ikke stresset. Så til dere som vurderer å slutte med bleie så er mitt råd å bare ta av bleien. Ikke bruk så mye tid på å stresse ungen. Vær ute eller steder der det ikke gjør noe med uhell og gjør hele greien til en positiv opplevelse med å bli stor og få lov til litt ekstra. Lykke til! (Forstår at noen sliter så det er ikke ment som hets til dere, heller en oppmuntring til dere som tenker å prøve)
♡ A & E ♡ Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Så flott, er klart du skal være stolt tror også som deg at det er lurt å ha et avslappet forhold til det
Mamman til M&E Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Signerer denne :-) Gutten min på 2 år og 4 mnd er så godt som tørr nå og det skjedde raskt. Bruker bleier om natten ennå. Siden vi har en liten på 7 mnd er det ekstra deilig å tenke på at vi bare har et bleiebarn nå :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå