Gå til innhold

Kronisk bihulebetennelse, har så vondt nå att jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg!! Kom med tips og råd, vær så snill....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bihulebetennelsen dukker opp hver gang jeg blir forkjølet, men ser ut til og bli verre og verre for hver gang. Jeg har bare barnevakt til ikveld, og ser ingen ende på hvordan dette skal gå. Har så sinnsyke smerter i munn og "bak" nesen på siden. Fikk pencilin til legen som het Apocillin, kan jeg ta paralgin forte sammen med den? For smertene?

Har foreløbig bare tatt 3 tabletter fra pencilinkuren, når kan jeg forvente og føle meg bedre??

Fortsetter under...

Skrevet

Fyr løs med smertestillende! Det hadde iallefall jeg gjort. Nesespray kan du jo bruke også, hjelper for noen.

Men du sier at du får bihulebetennelse så ofte, kan det være noen polypper som forårsaker det? (bare en liten tanke).

Skrevet

Jeg har til nå brukt paracet + ibux, men nå slutter det og virke på meg :s

Så jeg bruker paracet + naproxen, det funker litt men ikke mye lengre.

Kan jeg ta paralgin forte?

Og når kan jeg forvente og bli bedre av pencilinkuren?

Skrevet

Til neste gang du kjenner forkjølelsen komme: Fenu-max fra helsekosten, nesespray og neseskyllehorn (eller hva det nå heter...). Det har reddet meg to ganger på rad, der jeg ble forkjøla, men klarte å unngå bihulene. Tre ganger før det fikk jeg bilhulebetennelse. Au-au.

Paralgin forte kan du ta, nå som du først er ute i uløkka. Fenu-max bør du også ta, og alltid ha i skapet siden du lett får bihulebetennelse.

Det er rett og slett bukkhornsfrø og timian, noe som har blitt brukt mot bihleplager i all sin tid. Gravide er foreløbig anbefalt å ikke ta produktet da det er usikkert på virkningen med så store mengder timian.

Skrevet

Ved bruk av paralgin forte inatt (så jeg får litt søvn) Hvor neddopet blir jeg da?? I tilfelle barnet mitt vokner? Hun er også syk, så jeg må jo vokne hvis hun vokner.

Skrevet

Jeg ble ikke dopa av paralgin forte (den ene gangen jeg prøvde), det er jo "bare" et sterkt smertestillende.

Annonse

Skrevet

Du kan fint kombinere apocillin og paralgin forte. Neseskyllehorn er ofte like effektivt som antibiotika i forhold til bihuler, og du burde antagelig få slik kortison-nesespray...husker ikke hva den heter.

Utredning hos ØNH-spesialist og eventuelt CT har du formodentlig fått?

Skrevet

Neseskyllehorn har jeg, har brukt det i 2 dager. Men syns ikke det hjalp på heller :( Fortsatt like vondt.

Utredning hos ØNH-spesialist og eventuelt CT har du formodentlig fått?

Jeg forstod ikke den helt du anonym. Jeg fikk bare pencilin av legen, så dro jeg igjen. Selv om jeg sa jeg var plaget med bihulene veldig ofte.

Hva mente du?

Skrevet

At hvis du har fått diagnosen kronisk bihulebetennelse så burde du bli sendt til utredning hos en øre-, nese-, halsspesialist.

Skrevet

Jeg er da ikke det minste anonym. Dersom du har kronisk bihulebetennelse bør du utredes hos ØNH-spesialist. Denne utredningen vil vanligvis inkludere en CT av bihulene. Basert på dette kan de gi deg råd om behandling og eventuelt operasjon.

Penicillin er ikke nødvendigvis optimal behandling av betente bihuler.

Skrevet

Dette hjelper for meg:

Spis mye is og drikk kaldt- det kjøler ned slimhinnene.

Smør Zon eller annen smertestillende krem i pannen/mellom øynene (der det ofte gjør veldig vondt) - det fungere faktisk!!!

Skrevet

Hei, Jeg har hatt kronisk bihulebetennelse snart i 15 år. Råder deg sterkt til å lage deg saltvann og skylle nesen 4-6 ganger pr. dag. Hjelper mye! Du blander 1 liter vann med en spiseskje salt uten jod. Kok opp og la det koke litt til... avkjøl til kroppstemp. og skyll nesen med nesehorn. . Ta vare på vannet og lunk det for hver gang du skal skylle...Ønsker deg lykke til og god bedring.

Skrevet

Jeg har samme problemet.

Forrige gang hos legen fikk jeg en sterk nesespray på blå resept (husker ikke hva den heter, men den er mot allergi), som jeg skulle ta når jeg kjente det begynte å tette seg. Bare 1 gang om dagen.

Er ikke blitt tett i bihulene siden det!

Annonse

Skrevet

AKUPUNKTUR sier jeg=)

Har ikke hatt kronisk, men fikk det nå i vinter pga graviditeten min.

Da gikk jeg til slutt til akupunktør og vips så var plagen borte=)

Skrevet

resept på rinexin tbl.

nesespray.

kok opp saltvann - stå over og pust inn med nesa.

Kanskje Imacillin er bedre enn Apocillin om det ikke funker?

Smertestillende.

Har du vært hos ØNH-lege ? høres jo ut som om du bør få stukket opp slik at du får bedre drenering fra bihulene....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...