Gå til innhold

Dere som sluttet og amme ved 7,5 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poden er 7 mnd, og det begynner å bli lite med melk til han. Jeg skal også være borte tre dager om en måneds tid, og tror da ikke jeg klarer å opprettholde melka, slik at dette blir en naturlig ammeslutt (han er ikke sånn spesielt interessert heller:).

Men spørsmålet blir: skal jeg da gi erstatning? I dag ammer jeg tre ganger om dagen (er så vidt han får noen dråper virker det som, for han er VELDIG fort ferdig:). Hvor ofte skal han i tilfelle ha erstatning da? Han spiser grøt morgen og kveld, brødskive til lunsj og middag til middag! Også er han veldig flink til å drikke vann! Tror dere dette holder (at jeg kanskje øker grøt og brød mengden litt) eller bør han ha mme?!

Takker for svar;) (hører med til historien at han er VELDIG glad i melk og grøt, og kunne sikkert spise til han sprakk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så vidt jeg har forstått det bør de ha mm eller mme til de er 1 år. Du kan jo høre med hs

Skrevet

Jeg sluttet å amme da lillemor var 8 mnd, og har gitt tillegg siden da. De skal vel ha maks 600 ml melk i døgnet ved denne alderen, så lillemor får tilbud om mme når vi står opp, av og til en gang midt på dagen, og om kvelden etter grøt. Det fungerer best for oss, men vet ikke om man egentlig skal gi litt til hvert måltid istedet? Har prøvd å gi i kopp til maten, men det ville hun ikke ha. Gir hun melk på flaske i sofaen, som om jeg fortsatt hadde ammet henne. Da har vi fortsatt den lille kosestunden. Hun er helt vill etter flaska, så vi må begrense inntaket for å ikke gi for mye.

Lillemor er nå 10 mnd og vi fortsetter sånn til hun blir 1 år.

Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg da min var 7,5 mnd. Hs sa at så lenge jeg fikk til å amme minst 1 gang pr dag så trengte jeg ikke gi mme (han fikk/får grøt 2 ganger pr dag). Hun sa at om jeg ikke fikk til å amme lenger så skulle jeg gi mme til måltidene. Jeg ammet frem til han var 9 mnd, da ville han ikke mer. Han fikk ikke i seg stort på slutten for det gikk veldig kjapt, men ammet iallefall 1-2 ganger pr dag. Nå ammer jeg altså ikke lenger, men han er ikke glad i mme, dessverre. Nå gir jeg det til lunsjen, så får han iallefall i seg litt. Tilbyr også vann.

Om din sluker masse melk, så går det jo an å gi melk til 1-2 måltider og vann til de andre?

Min er også en storspiser. Er deilig at de er glad i mat :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...