svirrehodet Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 småtten våkna på natta nå, så jeg gikk inn som vanlig for å gi ham smokken.. jeg blei der inne 2 min etterpå, da jeg er vant med at han spytter den ut første gang rimelig kjapt.. plutselig hørte jeg at han fikk kvelningsfornemmelser, som om noe satt fast i halsen... da hadde han fått hele smokken (ortodent fra 6 mnd) inn i munnen, men fikk den ikke ut igjen...! aldri mer den type smokk iallefall!!!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. juli 2009 #2 Skrevet 11. juli 2009 Oh shit- så skummelt!!! Dette må du virkelig si ifra om- saksøk dem! Helt seriøst, dette er jo livsfarlig...
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 11. juli 2009 #3 Skrevet 11. juli 2009 Enig med lykkelig! Saksøk dem, alt for at de skal slutte å selge den smokken!
LilleBjella Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 Tjukken hadde definitivt greid å fått smokken hans inn i munnen. Men de aller fleste smokkene er lagt slik at de ikke kan kveles om de svelges "hele". Dvs, med luftehull som det kan pustes gjennom, osv. Du kan nok ikke saksøke dem. Det er jo ingen skade skjedd. Tror ikke du får presset gjennom "følelsesmessig traume" eller noe i den dur. Vi lever tross alt ikke i USA, og skal nok litt mer til. Men skriv en e-post eller et brev til produsenten, fortell om opplevelsen din og at du syns det var skremmende.
Mor Løvehjerte Skrevet 12. juli 2009 #5 Skrevet 12. juli 2009 På Avent sine smokker står det at smokken er laget slik at den ikke kan svelges, Og med STORE BOKSTAVER står det noe i den duren at man ikke skal få panikk hvis man finner den inni munnen på babyen, men ta det helt med ro og lirke den ut forsiktig (fritt fra egen hukommelse). Skjønner helt uten det minste problem at dette var en fryktelig opplevelse, men forhåpentligvis er det det samme med Ortodent-smokkene som med Avent sine. Skriv og spør!
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 12. juli 2009 #6 Skrevet 12. juli 2009 Det står det samme på pakkene med NUK smokkene lillegutt bruker. Det er to lufthull i den harde delen. Sikkert veldig ekkelt å oppleve noe sånt allikevel=(
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. juli 2009 #7 Skrevet 12. juli 2009 Joda- greit nok det at de ikke kveles på direkten pga luftehull, men her fikk jo babyen tross alt kvelningsfornemmelser- og hva hvis mamman ikke hadde oppdaget det? Tenker på at babyen kan jo brekke seg, kaste opp- og med en svær smokk sittende fast i munnen er nok ikke DET det beste som kan skje.. Uansett en ekkel opplevelse, hadde nok ikke brukt den smokken igjen nei! Selv har jeg MAM sine smokker- og de er jo så brede at jeg tviler sterkt på at flisa klarer å gape helt over dem, dessuten er de jo så luftige med bare en liten plastikkdel og resten luft=)
svirrehodet Skrevet 12. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 12. juli 2009 nei, kommer nok ikke til å saksøke dem, men var en kjempeekkel oppplevelse, så nå er vi gått over til GIGA-smokker skal se etter i butikken på mandag om det står noe advarsel på dem, ellers sender jeg mail til dem og gjør dem oppmerksom på det.. og uansett om det står på en lapp at dersom det skjer, er det ingen grunn til panikk, hadde jeg nok fått panikk uansett!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå