Gå til innhold

Her kommer min fødselshistorie :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødselshistorie ja... Vannet begynte å gå på Tveitasenteret av alle steder på jord tirsdag 7.juli (som var termindato) ved 15-tiden. Skjønte jo egentlig ikke først at det var det som kom, men føltes jo som jeg tissa på meg, selv om det ikke var store mengden som kom. Dro hjem og spiste sjokoladekake og såg en episode CSI :) Hehe.. Fant ut at jeg skulle ringe føden siden det plutselig rant med og kunne komme inn til sjekk kl 19. Fikk første rie kl 18.15 og de kom først med 10 min mellomrom. Under CTG-registreringen på sykehuset ble det 5 min mellom. Og like etter var det 2-3 min mellom og slik varte det til han kom ut.

Fikk først opp i badekar, men det hjalp jo fint lite. Gjorde som du Hege og spydde like så godt opp alt mageinnholdet der og da :) Fikk deretter epidural rundt kl 22.30 og hadde da åpning på ca 6 cm. Epidural er min nye venn!!! Ved midnatt var det full åpning. Etter en time falt plutselig hjerterytmen hans og de begynte å vurdere om det kanskje måtte tas keisersnitt, men skulle se det an en time først. Han kom ikke noe lengre ned i bekkenet på den timen og de skulle se det an en time til. Ingenting skjedde på den timen heller. Så kom begge legene og fant ut at jeg kunne jo prøve å presse da for å se om han kom lengre ned da. Presset i litt over en time og da ble han tatt med sugekopp. Kom til verden kl 05.18 onsdag 8.juli :)

Stoppet midt i åpningen mellom de to siste riene og det var slett ingen behagelig opplevelse nei. Med hodeomkrets på 38 cm så revna jeg jo hele veien og måtte på operasjonsstua for å sy etterpå. Så slett ikke særlig godt å sitte fortiden :) Men overlever vel...

Så vitale mål er som sagt 4600 g, 56 cm og hodeomkrets på 38 cm. En skikkelig liten kraftkar :) Virker jo ikke tjukk siden han er så lang, men har jo gode bollekinn da :) Og er jo så klart VERDENS SKJØNNESTE BABY :) Men det syns vel alle mødre :) Der er vel ingen objektive :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GraTULERER SÅ mye.....Her fra Bøler, kos dere.....Snart min tur=))

Skrevet

Gratulere så masse med lilleprinsen, som slettes ikke var så liten! ;-)

Hørtes ut som en tøff fødsel, men godt at alt gikk bra med dere!

Huff, kjenner tilo den følelsen av at hodet er midt i åpningen mellom 2 rier....veeldig vondt!

Men det er utrolig hvor fort allting blir glemt, nå sitter jeg her med stoor mage for 5 gang! ;-)

Koos dere masse i tiden som kommer! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...