Gå til innhold

10 nye strekkmerker over natta!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei og nei. Har bare hatt 2 strekkmerker så langt (er i ca uke 30). Og har nå fått 10 nye røde strekkmerker, alle på samme område, OVER NATTEN!! Gruer meg til å legge meg og stå opp imorgen, vil ikke ha flere....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag er jeg sikker på at jeg kjente at underhuden sprakk mens jeg vasket gulvet :-( Jeg skulle bøye med ned, litt skjevt, også kjente jeg liksom bare et "ratsj" i huden! Jeg skyndtet meg å ta opp tskjorten for å se, men fant ikke noe merke - ennå.. Skumle saker med strekkmerker altså!

Skrevet

Syns det var helt ok med ett par stk, men så mange så fort da ;( Men men, er jo ikke noe å gjøre med.

Skrevet

Strekkmerker er ingenting å bry seg om. Alle får dem, og det er jo bare sånn det er :-)

Skrevet

Hei, ikke for å blære meg men jeg har ikke fått et eneste så langt, er 37 uker på vei, så de kan vel fremdeles komme, men jeg fikk heller ingen i forrige svangerskap. Det jeg er nysgjerrig på er om det har noe med alder å gjøre? Har tenkt på om strekkmerkene kommer fortere jo yngre man er - men det er bare min private teori :-) Jeg er 33 nå og var 30 forrige gang. Synes ofte det er de unge mødrene som får strekkmerker, og har tenkt at kanskje huden er "løsere" når man er rundt/over 30...? Men samtidig skulle man jo tro at huden var mere elastisk jo yngre man er. Hm, kanskje er min teori bare tull, men hadde vært morsomt å høre om det stemmer på noen av dere?

Skrevet

Jeg fikk mine strekkmerker mandag i løpet av sekunder.. Tråkka over og mista balansen. Fallt fremover og tok meg i mot med ansikt, hender og armer (au) (alt bra med junior). Men presset mot magen i det jeg fallt har gitt flere merker på begge sider (mine første). Men jeg lever godt med disse merkene og..

Skrevet

Jeg tror hudens elastitet til en viss grad er arvelig jeg. Noen får dessverre bare lettere strekkmerker enn andre.

Jeg håper hvertfall at jeg har arvet min mors hud og slipper unna i dette svangerskapet også.

Skrevet

Jeg er 25 hvertfall, og har alltid hatt ganske elastisk hud på magen. Har alltid kunnet blåst opp magen som en ballong, hehe. Og min mor fikk ingen strekkmerker, men nå har jeg da fått en hel haug. Så dette må være individuelt, og litt med hvordan man beveger seg og ligger osv (tror jeg) :)

Skrevet

Jeg har ikke fått et eneste strekkmerke. Dette er min graviditet nr 4, og jeg var 23 år første gangen jeg var gravid. Tvilsomt at det har noe med alder å gjøre. Derimot arv er en faktor som spiller inn på om man får strekkmerker eller ikke. Hvor elastisk huden er. Tror ikke man kan forberede huden sin slik at man slipper å få dem heller. Jeg har iallefall ikke gjort noe for å ikke få strekkmerker.

Kjipt å få slike merker, men de blir ganske usynlige etterhvert.

Og det aller beste er at den lille er verdt alle de merker vi får:)

Skrevet

Eg har heller ikkje fått nokon strekkmerker enda (bank i bordet!!!), og er i veke 33. Eg er 30 år, og dette er min første graviditet. Veit ikkje kva mor mi fekk eller ikkje fekk. Får spør henne neste gong vi snakkes:)

Skrevet

Klippet inn fra pasienthåndboka:

"Strekkmerker angis å forekomme hos opptil 90% av alle gravide kvinner mot slutten av svangerskapet 2 , 3 . Strekkmerker er vanligere blant yngre kvinner, blant kvinner med store babyer og overvektige kvinner 4 . Ikke-hvite og kvinner med tidligere oppståtte strekkmerker på bryst eller lår, eller som har en familieopphopning av strekkmerker, har også økt risiko 5 ."

Disposisjonen for å utvikle strekkmerker er altså både arvelig og aldersrelatert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...