Gå til innhold

Hvis jeg skal sende noe til utlandet... F.eks Frankrike... En bok som er så smal

Anbefalte innlegg

Skrevet

at den går inn i en konvolutt, kan jeg da bruke vanlige sånne A-frimerker? Eller må jeg inn på postkontoret for å få sånne spesialgreier som man bruker for å sende til utlandet eller noe?

Håper noen vet:)!! Takk...

Skrevet

Du kan bruke A frimerker. A innland er verdt 8,- A europa er verdt 10,- og A verden er verdt 12,-. Alle kan brukes til utlandet, bare portoen stemmer. Takstene finner du på posten.no. Du kan sende som brev under 2 kg.

Skrevet

Hei takk for svar... De frimerkene jeg har her hjemme står det egentlig at er til Norge... Søren, da kan jeg ikke bruke dem da? Typisk! Jaja... takk for svar i hvert fall!!

Skrevet

Selv om det står A innland eller Norge kan de brukes til utlandet. Dvs. Vanlig verdi på ett a innland merke er 8 kr. Du setter på det du trenger for å dekke portoen. Mener å huske at opptil 350 gram i Europa koster 40,- Da må du frankere med 5 A merker a 8 kr. Skjønner? Husker ikke takstene over 350 gram.

Skrevet

Ååååja, nå skjønner jeg=)) Tusen takk! Siden du er så smart og kan så mye om dette, kanskje du kan svare på dette også?

Sender en sånn konvolutt med tre vanlige a4-ark oppi... konvolutten er også a4... ca. hvor mange gram er det tror du?? Tok på to sånne A-frimerker... Holder det?

Så sender jeg en a4 konvolutt til med åtte sånne vanlige a4-ark oppi.... tok også to A-frimerker der... Men det er vel kanskje litt lite? Hmmm....

Skrevet

Jeg tipper du dekker opp den med 3 ark i med to a merker. Tom.50 gram er 14 kr i porto. Fra 50-100 gram mener jeg det er 18 kr. Putter du på 3 har du dekket opp, og vel så det opptil 100 gram. Skriv for sikkerhets skyld på deg selv som avsender, så får du straffeportoen og ikke den du sender til, hvis du skulle frankert for lite:)

Skrevet

Tusen takk for svar! Får slenge på et ekstra bare for å være på den sikre siden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...