Anonym bruker Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Jenta mi er 9 uker og veier nå 6,5 kilo. Hun ligger dermed rett under 97-linja på percentil-skjemaet. Lengden er helt gjennomsnittlig 57 cm. Jeg fullammer. I utgangspunktet har jeg fått beskjed på helsestasjonen om at når man fullammer, så kan ikke babyene bli overvektig, all vektoppgang er bare bra. Men nå har jeg lest at det ikke nødvendigvis er riktig, og at vekt over 97-linja ikke er bra. Noen som vet noe om dette? Hun er ellers ei blid jente, som er våken og aktiv, men også ganske rolig. Gråter lite. Hun vil ha mat ganske ofte, mellom hver 2. og hver 4. time om dagen, og sover fra rundt kl 23 til rundt kl 7 uten å spise. Lengden på måltidene varierer mellom 5 og 15 minutter.
Emblaa Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 Jeg ville over hodet ikke bekymra meg om det var mitt barn. Så snart ho begynner å krabbe, og senere å gå, så skal du se at vekta vil stå stille en lang, lang stund. La ho spise det ho sier ifra at ho trenger, det går seg til.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 tror ikke det er noe å bekymmre seg for, hvor mye veide hun ved fødsel? jenta mi på 8 uker veier over 6 kg, var 3900g ved fødsel da.
Kodex89 Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Min sønn veide 6890 når han var 9 uker og var 61 lang. Veide 3840 ved fødsel. Har stoppet opp litt nå og han er snart 4 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå