Mammsn er klar<3 Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Har fridag..å har tatt det me ro, og spist frokost.. Følt meg trøtt og klar i hele dag, men nå ble jeg plutselig veldig kvalm! Å svimmel..å litt rar i magen.. Babyen er også ganske urolig.. Er 32+5.. Blir jo nesten litt redd... Tror jeg må kaste opp snart.. Høres det kjent ut elr?
Mammsn er klar<3 Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2009 Å DER kasta jeg opp å! Alt som var å få opp...blir litt redd jeg altså.. Har ikke noen spesielle smerter ellers da.. sitter å vurderer om jeg skal ringe legevakt å spørre om dette er normalt.. men jeg har jo ikke vondt..
Gjest Skrevet 10. juli 2009 #4 Skrevet 10. juli 2009 Jeg har slitt med kvalme og uggenhet i kroppen den siste uken nå...jeg er 37+5 på vei da. Spydde i natt og var skikkelig dårlig, halsbrann,vondt i brystet og slakk....jeg har vært hos både lege og jordmor på kontroller denne uken, men blodtrykk og urin og alt e fint...Hos meg er det nok bare plager som kommer nå når det nærmer seg. Men du er jo ikke så langt på vei så kanskje du bør ta en tlf til legen....bedre føre var...
tutlemor Skrevet 10. juli 2009 #5 Skrevet 10. juli 2009 Hvis du ikke har kastet opp hele veien, dvs gjennom svangerskapet.. bør du ta en sjekk. Jeg ble kvalm, svimmel og fikk hodepine da jeg utviklet sv forgiftning i første svangerskap. >Tok hver av tingene for å være bagateller, der og da.. men svigermor sendt meg heldigvis til ekstra sjekk, og det var på høy tid. Gutten ble tatt i uke 32, fire dager etter jeg ba om sjekk.. alvorlig svangerskapsforgifting, som utviklet seg til eklampsi (kramper hos mor). Sier ikke at du har noe slikt, for det er ikke så mange tilfeller som utarter seg på den måten. Men skulle du begynne på noe, om det så bare er moderat sv forgiftning, er du langt tryggere under oppsikt av sykehus. Jeg har kun den erfaringen å sikte til, mulig det er andre som har blitt brått kvalme el svimle mot slutten, uten at det har ført til noe. Jeg ble bare totalt tatt på senga, trodde ikke slike enkeltplager hadde noen sammenheng med alvorlige diagnoser.. Skal sies at jeg hadde lest fint lite om plager under svangerskapet. Koster så lite å ta en sjekk! Lykke til! Og håper ikke jeg skremmer mer enn akkurat nok;)
Mammsn er klar<3 Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2009 Har liksom ikke vært noe dårlig før, så rart at jeg plutselig bare begynner å kaste opp.. :/ Men drar til legevakta og tar blod-og urinprøve snart jeg.. Tutlemor: Du skremmer bare sånn akkurat passe;) hehe.. Er jo ikke sikkert det er noe, men d KAN jo også være det..så av og til er det vel greit å bli litt "dyttet" til å ta en kontroll ekstra..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå