Gå til innhold

Fy fader så urettferdig! Går galt denne gangen også!

Silje med marsgull i magen<3

Anbefalte innlegg

Jepp, da går det galt for 4.gang på rad! Når skal det blir vår tur??

Vi så hjerteslag på tirsdag (6+0), målte hcg nivået til 55 600 på onsdag, men i dag (fredag, 6+3 hadde det bare steget til ca 63 000 (tror jeg det var, hvertfall rundt der). Ingen håpe for denne spiren, i følge legen. Ny UL på mandag, for å bekrefte at det ikke er noen hjerteslag. Hun skulle først ha meg til å vente en uke, men ærlig talt! Jeg går ikke med min lille døde spire inni meg en uke!

Kjenner jeg er så sint, lei meg og frustrert på en gang!

Fortsetter under...

Å nei. Ikke du også! Så utrolig trist. Det er utrolig urettferdig!

Er dette kun basert på hcg nivået, eller var det flere saker som gjør at dere konkluderer med at det er en ny abort? Det er så grusomt å få disse beskjedene gang på gang.

Vet hva du går gjennom. Selv har jeg en SA nå.

Sender deg en diger trøsteklem!

Hei! Så kjedelig å oppleve det igjen! Men er alt håp ute??

Jeg tok hcg da jeg var 8 uker, 8+0 lå hcg på 100 000 og 8+2 lå hcg på 104 000. Da ble jeg selvfølgelig nervøs, trodde det skulle øke mye mer!!! Begynte å instille meg på min 5 spontanabort.

Men så las jeg på internett:

"HCG fordobler seg hver 2. dag til nivået ligger på ca 10.000, for så å øke langsommere. Ved 8-10 ukers svangerskap (etter siste menstruasjon) er det på et maksimum: 50.000-100.000, så faller det til ca 20.000 for resten av svangerskapet. Det er store variasjoner, men hos den enkelte vil det vises en jevn stigning.

Hvis graviditeten stopper ved svangerskapsavbrytelse eller abort vil HCG-nivået halveres for hver dag, noe som forklarer hvorfor det kan gå flere uker før det er ute av kroppen og graviditets-testen (som viser hCG-produksjon) igjen blir negativ. Hos noen kan LH (hormonet kroppen avgir ved eggløsning) også gi utslag på en graviditetstest - noe som man ikke vet grunnen til. "

Jeg var på ul 9+2 og da var alt i skjønneste orden!! Nå er jeg 11+4 og gleder-gruer meg til ul 12+2

Så lykke til, krysser fingrene for deg:) Håper legen tar feil!!

Hmm.. jag menar att man inte skall se sej blind på hcg alltså. E ju en osäker målning det! När jag hade MA så sjönk min hcg å din har ju stigit! Å sålänge allt såg bra ut på ul så bör du inte ta ut sorgen i förskott.

Nu vill jag inte ge dej falska förhoppningar.. men när jag läser ditt inlegg får jag känslan av att det kommer gå bra! kan ju inte dubbla sej då toppen ofta är runt 110 000 (sa de till mej) jag hade 104 000 när jag var 8+0.

Hoppas det går bra å att UL på måndag visar ett bankande hjärta!!

Massa lycka till

Takk for fine ord:)

Det er også basert på småblødningene mine, slik det har startet de andre gangene jeg har mistet.

Men jeg håper jo dere har rett.

Blir så forvirret av disse legene. Legen min fra Volvat ringte meg i går, fortalte han hva den første hcg målingen viste, og han syns det var veldig høye tall med tanke på at jeg bare var 6+1. Mens legen på sykehuset mente det ikke var høyt i det hele tatt, og veldig normalt. Samme dama sa også rett ut, at det ikke er noe håp, med så lav stigning. Og når en lege sier det, da må man jo liksom tro det:/ Ringte Volvat, men legen min er er på ferie til den 22, har fra før av bestilt en UL der hos han da.

Skal på UL på sykehuset på mandag, men uansett resultatet, kommer jeg ikke til å sette i gang en MA før jeg har vært på Volvat. Jeg stoler mer på legen min der, og vil han skal se på spiren vår, kanskje han får noen ideer om hva vi kan prøve neste gang.

OG i tillegg har jeg levert katten jeg har hatt boende her for dyrebeskyttelsen til avliving i dag, så dette har vært en av mine merkeligste dager!

Heldigvis har jeg en fantastisk samboer, og vi er jo sammen om dette, så dette skal vi klare:)

Fy så urettferdig. Tenker på deg masse.

Grugleder meg til mandag og min tidlige ul. Når en har vært uheldig så mange ganger på rad, blir ikke forhåpningene store av redsel for at det skal gå gale igjen.

Sa de noe om videre oppfølging? Og hva som skal skje ved neste graviditet?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...