Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en digitaltest idag med morgenurin. Jeg har IKM idag men likvel var testen negativ, har ikke noe mensstmerter, men har veldig ømme pupper.

Kan jeg likvel være gravid?

Hjelp plisss

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan likevel være gravid ja:) ikke alle som produserer nok hcg på ikm datoen.. Ømme pupper er jo et kjempe tegn hvis du ikke er vant til å ha det.

Men tiden får vise. Ønsker deg lykke til:)

Skrevet

Hvor mye HCG man produserer varierer fra person til person, og svangerskap til svangerskap. F.eks. dersom egget fester seg sent, begynner man å produsere HCG sent. En CB G-test (både digital og vanlig) har en følsomhet på 25 mlU/ml. Ut av tabellen under ser du at enkelte ikke får positiv test før i uke 6, 2 uker over IKM.

Og som vanlig, så lenge tanta ikke er kommet på besøk, er alt mulig ;-)

Lykke til

3 weeks LMP: 5 - 50 mIU/ml

4 weeks LMP: 5 - 426 mIU/ml

5 weeks LMP: 18 - 7,340 mIU/ml

6 weeks LMP: 1,080 - 56,500 mIU/ml

7 - 8 weeks LMP: 7, 650 - 229,000 mIU/ml

9 - 12 weeks LMP: 25,700 - 288,000 mIU/ml

13 - 16 weeks LMP: 13,300 - 254,000 mIU/ml

17 - 24 weeks LMP: 4,060 - 165,400 mIU/ml

25 - 40 weeks LMP: 3,640 - 117,000 mIU/ml

Non-pregnant females: <5.0 mIU/ml

Postmenopausal females: <9.5 mIU/ml

Skrevet

Det er vel alltids håp så lenge mensen ikke har kommet;-)

Og hos noen slår visst testen ut sent...

Du får krysse fingre! Lykke til!

Skrevet

du er ikke alene :( jeg er to dager over ikm..og testet negativt med cb digital..irriterende..vet at det er 16 dager siden eggløsning..tok eggløsningstest pluss at jeg kjente godt at jeg hadde det..så irriterende.. går jo på do å sjekker hele tiden..håper den ikke dukker opp..verken hos deg eller meg :) hvs den ikke er kommet innen mandag, drar jeg på legekontoret med en prøve..da er det 5 dager siden eggløsning..så da bør den bli positiv..ellers er det noe riv ruskende galt :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen, dere er verkelig flotte mennesker som tar dere tid til å hjelpe andre, ønsker dere alt godt og håper at alle ønskene deres blir oppfylt.

Kyra vil bli gravid: hvis jeg ikke får mensen til mandag da drar jeg til legekontoret jeg også.

Håper at TR kommer til oss, si ifra hvis du får noe svar på legekontoret

Lykke til alle sammen :)

Skrevet

Håper at TR ikke kommer til oss mente jeg.

Skrevet

Ingen mens idag og. Jeg har ikke tatt noe test idag fordi jeg vil ikke bli skuffet. Men det som er rart er at min menstrasjon blir aldri forsinket så lenge. Hvis den blir forsinket da kommer den midt om natta eller dagen etter når jeg våkner opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...