Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gjør dere det? har el i morgen eller i dag, og er bedt på fest i morgen. Veier for og imot om jeg skal drikke. Deler fosteret blod meg mor så tidlig? mener jeg har hørt det går noen dager/uker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I starten hadde jeg nok ikke drukket, men nå har jeg prøvd i 9mnd og funnet ut at jeg ikke kan sette livet mitt på vent i tilfellet. Blir tullerusk av og tenke på det hele tiden. Hadde nok drukket litt men ikke blitt dritings akkurat.

Kos deg på fest, med eller uten drikke:)

Skrevet

Jeg har lest et sted her inne at det tar ca 2 uker fra befruktning til foster og mor deler blod. Samtidig så har jeg også lest at verken leger eller jordmødre mener det er greit å drikke alkohol i denne tiden.

Personlig så står jeg over alkohol fra eggløsningstesten slår ut og til mensen (eller positiv g-test da;-).

Jeg har kjøpt inn alkoholfri vin som jeg drikker i sosiale sammenhenger. Det er ingen som legger merke til eller tenker over det. Men jeg passer på å ikke ha flaska fremme, for det står jo på flaska at det er alkoholfritt.

Det er vel veldig forskjellig fra jente til jente hva man velger å gjøre med alkohol i tiden man ikke vet om man er gravid. Det er jo et personlig valg:-)

Skrevet

Ut fra det jeg har fått ut av nett lesingen min har jeg kommet fram til en konklusjon som passer meg fint (so far so good).

Jeg drikker ikke alkoholfrie viner, ettersom det er alkohol i de(lite, men for min egen del, avstår jeg fra de og...det er vel tankene mine som plager meg mer enn alkoholinnholdet).

Drikker øl av tomme bokser (ingen ser hvor mye jeg har der).

Erstatter vin med druejuice el. (dette er nok i prøvefasen ennå..må eksperimintere litt med forskjellige type juice..)..det kan være alt fra en skrukork flaske eller "flasken jeg har fra igår"..(passe på at man har en type vin som ikke noen har lyst å smake på, eller ha en reservelager i tilfelle noen har for lite drikke)

Jeg drakk litt alkohol på min siste mens dag..fikk bare så abstinens etter tre måneder uten...vet ikke om det var rett eller galt av meg..

Miss Kreativ

Skrevet

Det er jo ikke noe farlig å drikke alkohol på siste mensdag. Det er jo tiden mellom EL og neste mens som er tiden man ikke vet om man er gravid....

Jeg visste forresten ikke at det var litt alkohol i alkoholfrie viner. Det er jo misvisende da.... Burde hete "akohol-lette viner", eller noe sånt;-)

Skrevet

Takk for tilbakemeldingen:)

Det er nok få som vet at alkoholfritt ikke er det samme som null alkohol. Det er noe med gjæringsprosessen som gjør til at det er vanskelig å produsere det helt alkoholfritt.

Min sambo kalte meg hysterisk når han så at jg prøvde å helle saft på ciderflasken.."da kan du heller ikke tørke deg med alkohol serviett heller" sa han...hehehe

Mulig det har bikket for meg, men det er som sagt det psykiske aspektet med å helle i meg alkohol, som er sperren.

Skrevet

Det jeg har hørt er at fosteret ikke får noe fra deg før navlestrengen er dannet, og det skjer når du er seks uker på vei. Men - ville holdt meg unna "sterke saker", kun vin/øl isåfall.

Jeg har samme problemet idag. Er bedt på surpriseparty, og vil jo gjerne drikke. Har tatt tester idag som helt klart er negative, jeg tror jeg har ikm til uka. Jeg tviler uansett på at vi traff EL, selvom jeg håper veldig. Har mye smerter der nede... Tror jeg holder meg til vinen... Men ja. Vanskelig det der altså.

Skrevet

Jeg bestemte meg for å dra på fest og kose meg jeg...har el i dag og har ikke planer om å drikke meg fra sans og samling! Kos deg du også M!

Skrevet

Har du EL idag, er det fremdeles 1 uke til egget evt. fester seg.

Og det deler heller ikke med moren den første tiden etter det har festet seg. Så bare kos deg du.

Skrevet

Jeg har trolig IKM 15. juli og jeg drikker l i t t. Ikke sånn at jeg merker det i det hele tatt, da går jeg over på vann. Helt avholds fra positiv test, men frem til det drikker jeg altså bittelitt.

Før første svangerskap drakk jeg ingenting, da var jeg jo helt gira og alt skulle være perfekt. Det satt også på første skudd dengang, så det var ikke noe offer liksom. Denne gangen har vi tatt det litt mer piano, derfor tar jeg alt rundt også litt mer avslappa. Men skjønner altså godt de som kutter helt fra de bestemmer seg for prøving.

Skrevet

Hadde el i går, tok meg et glass vin til maten. Vi fikk ikke hatt sex så jeg har ikke helt troen på at det gikk vår vei, men uansett tar det ca 1 døgn til befruktingen har skjedd (tror jeg) og en uke til egget fester seg.

Jordmødre og leger anbefaler helt sikkert null alkohol, men jeg for min tror ikke et glass vin skader før befruktingen har skjedd. Men fra nå og mot ikm blir det avhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...