Gå til innhold

Rikshospitalet trenger PCO/PCOS damer mellom 40 og 45 år til IVF forskning

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte jeg skulle informere interesserte PCO/PCOS damer om et forskningsprosjekt på IVF seksjonen, Rikshospitalet, som jeg er med på.

Overlege dr. med Jan Mellembakken er leder for gruppen som holder på med PCO/PCOS og fertilitet. Han har vist at ved IVF egguttak har PCO/PCOS damene flere egg og blir oftere gravide med økende alder. På bakgrunn av disse funnene har han startet en studie hvor han ønsker å inkludere kvinner mellom 40 og 45 år med PCO/PCOS for å undersøke om de også har økt antall egg og blir gravide, etter IVF behandling, til tross for økt alder.

Jeg er inkludert i den studien og er nå gravid i uke 6.5. UL idag viste ett embryo med bankende hjerte, og jeg er nettopp fylt 45 år. Dette er mitt andre forsøk i denne sammenheng. I vinter hadde jeg missed abortion. Første gang fikk jeg ut 10 egg og 2 ble normalt befruktet og nå sist fikk jeg ut 6 egg og to ble normalt befruktet og satt tilbake. Ingen til frys.

For å være med i studeien har vi betalt vanlig IVF egenandel på

kr. 1500.- og for medisiner.

Hvis du ønsker å delta eller å få mer informasjon om denne studien send en e-mail til: [email protected] og fortell kort om deg selv og din fertilitetshistorie. Han er veldig hyggelig og forståelsesfull.

Lykke til!

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...