MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Jeg full ammer..men har veldig lyst til å feire bursdagen min med god mat og drikke som sikkert mange andre også her skjønner. Etter et langt svangerskap er d litt godt å komme seg litt ut og ...har ingen planer om å drekke meg drtings men d jeg lurer på: Hvor mye skal man pumpe ut og hvor lenge venter man før man ammer igjen etter en natt på byn? Og så lurer jeg på..den melka man får mens man har inntatt alkohol...dem må man vel kvitte seg med? Når vet man når den er borte? Hva gjør dere andre her inne osv?setter stor pris på svar her altså
Nangiliama Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 Jeg har ikke født før (førstegangs), men. Du har i allefall alkohol i melka tisvarende promille i blodet.. Dvs. at du slipper å "kaste" melka du produserer mens du har alkohol innabords, det er bare å vente til den er ute av kroppen, så er den ute av melka også (melkespreng kan jo da også være en god grunn til å pumpe seg og helle ut melka da...) Jeg tenker at når du kan kjøre bil, da kan du også amme igjen.. - Når det kommer til hvor mye pumpe ut på forhånd og sånn, så melder jeg heeelt pass, for der vet jeg virkelig ingenting! Håper du får en fin bursdag:-D
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 10. juli 2009 #3 Skrevet 10. juli 2009 Hei du Når det gjelder alkohol i melka, trenger du ikke pumpe deg! Det hjelper nemlig ikke å helle ute den som er alkoholpåvirket.. dessverre. Ny vil produseres med en gang og ha samme alkoholnivå. Men, når du er kvitt det du har i kroppen, er også melken helt trygg.. Jeg vil råde deg til å pumpe deg på forhånd, slik at du kan gi han dette etter at du har drukket litt vin.. Babyer er jo spesielt følsomme for alkohol de 6 første ukene, men ellers så trenger man ikke pumpe seg før ett glass vin. Passe bare på å amme godt først, så er ikke det et problem til neste måltid.. Men, alle har forskjellig syn på dette. Er i allfall 100% sikkert at det ikke hjelper å pumpe ut melk også amme etterpå!! Da lønner det seg mer å ha litt på lur i fryseren eller i kjøleskapet
meg & to små vampyrer Skrevet 10. juli 2009 #4 Skrevet 10. juli 2009 De sier at et glass vin er ute av melken innen en 2-3 timer. Det er nok lurt å pumpe ut melk som babyen kan få mens du er ute. Melken din vil holde samme promille som deg, så når du er edru er melken trygg. Man trenger ikke kaste melken ved å pumpe seg etter å ha drukket. Men som de andre sier det er greit å pumpe seg for å ta vekk spreng og opprettholde produksjonen. Om du ikke skal drikke mer enn en 2-3 glass (ofte er det mer enn nok kort tid etter fødsel, man tåler plutselig ingenting), så ville jeg bare hatt noen ferdigpumpede måltider klar til babyen.
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2009 takk for svar:) Jeg får vel høre emd helsesøsteren min om resten da,,aner da ikke hvor mye han skal drikke hvert måltid...men skrev samme tråd på anonym her og da svarte en med at jeg kunne miste melka? pga av en liten kveld ute og hvis jeg pumper meg? synes d høres tvilsomt ut men...noen med input her?
Artica Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 Tviler virkelig for at du står i fare for å miste melka etter en kveld på byen, den kvelden syns jeg du skal unne deg med god samvittighet. Da jeg fødte for noen år siden, holdt jeg ammingen ved like i tre uker ca med pumping, fordi gutten min lå i medisinsk koma. Hadde god melkeproduksjon jeg, solgte t.o.m melk til sykehuset i den perioden. Om du ser på Nan pakkene, så kan du få en liten pekepinn til ca hvor mye han drikker? Start med å pumpe litt ut nå, så slipper du stresset med å ikke få nok til du skal ut. Lykke til med bursdagsfeiringen
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 11. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. juli 2009 pumpe nå? d er jo 6 uker til jeg skal dra ut.. er ikke d litt tidlig å pumpe nÅ?:s Melken blir jo dårlig til den tiden kommer da han skal ha d da,..
En blå å en rød:) Skrevet 11. juli 2009 #8 Skrevet 11. juli 2009 melka blir ikke dårlig hvis du fryser den:) Kan fryses både i kjøleskapets fryser, men aller helst dypfryser (minst 19 minus). da er den holdbar i 6 MÅNEDER... Hvor gammel er prinsen din?
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 11. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. juli 2009 D er slik da..jeg skal på byen helgen etter 19 august..da er han ca 8 uker..og moren min skal da passe på han...jeg vil sikkert være borte fra han i over 12 timer...så jeg vil vite hvor mye jeg skal pumpe ut...men de sier tydeligvis at de drikker alt fra 50 til 200 ml...så da er d kanksje lurt å pumpe 200 ml ganger antall måltider han trenger,pluss lit ekstra i tilfelle han kan komme til å ha en økedag...?
meg & to små vampyrer Skrevet 11. juli 2009 #10 Skrevet 11. juli 2009 Tviler på at en 8 ukers baby trenger 200 ml til hvert måltid, men har du det klart så er det hvertfall nok:) Pump når du kan og frys i posjoner på 200 ml allerede nå ja. Så om du da har 5 slike klare er jeg sikkert på at det er mer enn nok. Men husk, 200 ml er ganske mye, så ikke sikkert du får ut så mye hver gang du pumper. Tips: slike aventbeger (kjøpes på en del apotek) er fine å fryse melk i, har ml-mål og er greie til å ha babymat i seinere. Tips nummer to: jeg fikk ut mest melk ved å pumpe om morgenen og på den siden jeg ikke ammet på samtidig som jeg ammet. Da var utdrivningsrefleksen i gang så det rant godt og det var mye melk etter natten (størst produksjon om natten). Jeg ammet kun på en side om gangen da babyen min var så liten, om du ammer fra begge sider blir det jo litt anerledes;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå