Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg er akkurat uke 28 idag. Og jordmor målte mage mål for første gang. Med første barnet begynte de å måle mye tidligere. Noen som også begynte målingene så sent?

Men her kommer spørsmålet mitt: Hva var deres mål i uke 28?

Jeg fikk et mål på 31cm. hmmm.. det var jo litt høyt da, i forhold til det som er "normalt" altså innenfor den grønne streken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt mål var på 28 i dag, er 28+3.

Begynte målingene på forrige legekontroll i uke 22.

Skrevet

Var hos jordmor på tirsdag, da var jeg 28+3 og SF målet var 28.

Legen min begynte målinger ved uke 13. Har ligget i overkant av det grønne feltet hele veien, derfor han begynte å måle så tidlig, fikk fort kul på magen..

Skrevet

jeg var 27+6 og hadde sf mål på 28 og det var helt perfekt iforhold til kurven. 31 var kanskje høyt ja...kanskje du er lengre på vei?

Skrevet

Jeg hadde sf mål på 30 i uke 29. Er i slutten av uke 38 nå og har holdt den øverste lysegrønne markeringen på kurven hele tiden..Har fått vite at barnet blir over 4 kg.. Kanskje du har mye fostervann, eller er litt lengre på vei enn du tror?

Skrevet

hmm.. ja virker som det er litt høyt ja.. er heller ikke enig i ultralyd termin. på ultralyd fikk de fram at terminen var 4okt. mens jeg mener 27-28 sept, og det er jo snakk om litt over en uke. men selv om jeg hadde vært i ca 29, så vil det jo fortsatt ligge litt høyt.. :) huff, synes alle rundt meg får store gutte babyer 4600-5000.. grøss...

Blir spennende dette.. :)

Skrevet

Jeg husker ikke hva SF målet mitt var, bare at det ble kommentert at det lå over normalen. Derimot sa jordmor i samme setning at det ikke var så mye å bekymre seg for, fordi hun hadde sett uka på UL at jeg hadde mye fostervann.

Så for å betrygge de som bekymrer seg for store baby'er etc... det er godt mulig dere bare har litt ekstra fostervann i magen, og det er jo trossalt bare positivt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...