Gå til innhold

Uke 31/32 - hvordan er formen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er formen deres i uke 32? Selv føler jeg meg skikkelig sliten, og har problemer med å samle krefter, til tross for at jeg har ferie. Magen er steinhard, og det er tungt å puste. Jeg har konstant følelse av nedpress, og stikninger i underlivet. Så fort jeg går meg en tur (har hund, og går daglig) så setter det inn med skikkelige kynnere, tempoet er ikke akkurat som før ;-/

Sover veldig dårlig, men bekkensmertene som var så intense er faktisk fullstendig forsvunnet!

Å, ja..... 14 kilo opp. Fysjom!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte på uke 32 idag..og formen er sånn den har vært ei god stund nå..masse kynnere som gjør at jeg ikke får gjort stort anna enn å holde meg rolig i sofaen. Alt av anstrengelser har jeg kuttet ut for lengst. Magen blir knallhard bare jeg går fra sofaen til badet.. Sliter også litt med god søvn..våkner minst 2 ganger og må på do..dessuten får jeg så innmari vondt i hoftene av å ligge på sidene(selv med pute mellom beina). Av og til er det tungt å puste også ja. Matlysten er heller ikke her.

Men dagene går jo..og jeg koser meg egentlig veldig med babytøyvasking, lesing, kryssord, pc'n min osv. OG..det er ikke så veldig lenge igjen! :) Håper bare på fine sommerdager resten av sommeren, så man kan sitte ute og kose seg istedet for å sitte i sofaen :)

Skrevet

Er 32+1 idag og formen er ikke bra. De siste dagene har jeg hatt bølger med kvalme, blir lett svimmel og skjelven, og er så andpusten! Var på legevakten tirsdag, så vet jeg ikke har sf... håper jeg ikke skal gå sånn resten av svangerskapet...

Skrevet

Begynner på uke 32 i morgen! Og jeg har det akkuratt slik som dere alle beskriver her!! Trodde da ikke at det skulle være så ille å gå gravid;) Jeg sover ikke lenger om nettene.. Er oppe 4-5 ganger på do om natta minst, og bare ligger å sparker med de ekstremt urolige bena! Sovner ikke før på morningen, da sambo går på jobb..

Ellers på morningen og formiddagen, så er jeg trøtt, sliten svimmel og kvalm... Det kommer deg ut over dagen/kvelden!

Blir det bare bedre eller verre nå liksom??

Uansett, så nyyter jeg det!! Må jo det også! Tror jeg vil savne å være gravid når lillebabisen er ute..:) Men gleeeder meg til å få kroppen min igjen, og kunne gå turer og trene igjen!!! Nå nytter det ikke;)

Ellers er jeg da førstegangs.. Og begynner å tenke seriøst på fødsel.. Er veldig nervøs! Klarer ikke se for meg meg selv føde... :/

Jeg har også gått opp 14 kilo!! Hadde jeg aldri trodd!! ;) jaja, det skal av igjen!! Rett og slett;)

Skrevet

Har forresten også fått DILLA på vasking og rydding!! Huset er strøøøkent til alle tider!! Sambo er jo helt imponert dagen lang vettu!! Har totaaalt dilla på jiff rengjørings spray!! Vasker og vasker!!! ELSKER den lukta!!!! Og å ha det rent!!;) Er vell kun slik jeg holder formen om dagene;);)

( hater sånn ellers å rydde å vaske;) )

Skrevet

går inn i uke 32 i dag, og jeg er veldig utladet for alt av energi, sover dårlig, flyr på do og har masse kynnere, som sagt før, fra sofaen til badet er nok så er magen steinhard.og det står i bøker at barnet sover nå for det meste, noe jeg ikke merker, er så mye spark i magen, og begynt og tenke fødsel og litt mer utstyr som mangler, selv føler jeg at det begynner og bli travelt. Men er mye tid på sofaen pga kynnere for tiden, men har jo vært sykemeldt siden mars pga bekkenet så har vært mye hjemme, og her er det også ganske ryddig:)

Og jeg føler at jeg nå går og venter vedig mye på at slimproppen skal gå, og at ting skal skje snart...

begynte litt med kvalme i går, men har ikke merket noe av det enda i dag. bekkenløsningen er litt bedre enn før (går til akupunktur).

15kg opp...:-s

men lurte på noe, lekker dere melk? jeg har ikke antydninger til det engang jeg, men det er vel forskjellig?

Skrevet

Her er formen overraskende bra, er 30+5 i dag og det eneste jeg sliter litt med er nattesøvnen. Om det er kynnere at magen blir helt hard noen ganger har jeg merket det på jobb til tider, men ikke noe langvarig. Lever stort sett som før, men spørs jo hvor lenge det varer...Krysser fingrene. Gutten i magen spreller og sparker og det er gøy :)

Skrevet

jeg er bare i uke 30 da, men har allerede begynt med kramper i bena, maaaasse kynnere, nedpress, stikninger, ubehagelig kynnere også.. å sover lite på natta.. matlysten begynner også og forsvinne.. er skikkelig matlei for tiden.. ingenting frister..

har også som ei her sa, fått rydde dilla.. har alltid vært den personen som liker å ha det rent og pent, men nå støvsuger jeg hver dag, og leiligheten ser strøken ut til enhver tid.. blir gal av rot.. så sitter ikke så mye stille på dagene.. og får det jo igjen nærmere kvelden med kynnere å slikt, men men.. bare 10 uker igjen.. håper godværet kommer tilbake slik at dagene kan gå fort med masse aktiviteter for litla ute.. hun bader hele tiden nede med sjøen når det er sol å da føler jeg selv dagene går fortere :)

Skrevet

Er i uke 31, har mange kynnere og det er et stort mas å bøye seg....

Bekkenet gjør vondt på kvelden, men sover godt.

opp ca 10 kg.

(Var inne på et annet forum, der så det ut til at det var vanlig med 1-2 kg opp totalt i slutten av 2. trimester.

Jeg gikk fort ut derfra:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...