Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er det egentlig best å teste? Hvorfor skal man ikke bruke morgenurin?! Med g-tester er det jo motsatt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...hm jeg trodde man kunne bruke morgenurin jeg...Det har jeg gjort og har fått positiv EL av det. Men ekspertene sier at de fleste kvinner har EL på ettermiddag (ca i 16 tiden) ikke vet jeg vhorfor, men det er visst gjennomsnittlig og statistiskt bevist. Og så er det også veldig viktig å har "samlet opp" urin i 4 timer for hcg kan kunne påvises.

lykke til pippi!!!

Skrevet

Har lest her inne et sted at den beste tiden og måle på er om kvelden rundt kl. 2000 og at man måler på samme tid neste gang:)

Skrevet

Tusen takk for svar begge to! Da skal jeg teste i vei ;) Hadde vært veldig interessant å visst hvorfor det er vanligst å ha el på ettermiddagen, ja.. Hvorfor skriver de ikke 'det' i bruksanvisningen?! ;)

Lykke til til dere også!

Skrevet

EL-tester måler økning i mengden LH-hormon i kroppe.

Alle kvinner har litt LH-hormoner i kroppen hele tiden, men når det nærmer seg eggløsning og eggene modnes kommer nivået over en hvis grense.

Grunnen til at G-tester skal tas om morgenen om man tester tidlig er at om morgenen er konsentrasjonen av hormoner i urinen størst, så da kan du få tidlig positiv. På grunn av dette skal du ikke ta EL-tester i morgen urin da det kan gi falsk positiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...