Gå til innhold

et glass vin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt at det kan sette igang;) noen andre hørt om det?

kan vel ikke være bedre drikke alkohol på slutten av et svangerskap enn resten av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei tror ikke det er bra nei, da skal det gå fort ut med babyen ihvertfall, jordmoren min sier nulltoleranse til alkohol. og hvis babyen ikke kommer ut, så går jo alkoholen til babyen og, er vel egentlig ikke verdt det.

Skrevet

Tviler på at det skader barnet voldsomt med et lite glass i slutten av sv.skap, men likevel ville jeg stått over. Ville jo ikke gitt den nyfødte vin å drikke, selv om h*n neppe ble varig skadet av det... Finnes sikkert 1000 "triks" for å sette i gang fødsel, men de fleste tror jeg er tull. Eneste jeg har litt tro på, er å ha sex! Det finnes prostaglandiner i sæd som bidrar til modningen. Samme stoff som finnes i de stikkpillene man får for å modnes når man skal settes igang. Prøvde forrige gang, og vannet gikk morgenen etter. (Hadde kun sex den dagen, og før det var det en liten evighet siden sist, hehe). Kan jo være tilfeldighet også. Var et par dager over termin da.

Skrevet

Tviler på at det skader barnet voldsomt med et lite glass i slutten av sv.skap, men likevel ville jeg stått over. Ville jo ikke gitt den nyfødte vin å drikke, selv om h*n neppe ble varig skadet av det... Finnes sikkert 1000 "triks" for å sette i gang fødsel, men de fleste tror jeg er tull. Eneste jeg har litt tro på, er å ha sex! Det finnes prostaglandiner i sæd som bidrar til modningen. Samme stoff som finnes i de stikkpillene man får for å modnes når man skal settes igang. Prøvde forrige gang, og vannet gikk morgenen etter. (Hadde kun sex den dagen, og før det var det en liten evighet siden sist, hehe). Kan jo være tilfeldighet også. Var et par dager over termin.

Skrevet

Ta et halvt glass vin med goood samvittighet. Jeg blir matt av hysterien vedr akkurat dette. Misforstå meg ikke. Jeg har verken drukket mer i svangerskapet eller er for at man skal drikke mer, men ET HALVT GLASS??? Jeg har med god samvttighet tatt meg et halvt glass TO ganger i dette svangerskapet (etter første trim.), da over 3-4 timer+sammen med mat. INGEN får komme å si at min lille babys har tatt skade, det har den ikke. Det samme gjorde jeg i mitt forrige svangerskap, ingen skader der heller-har en perfekt 4-åring. Satt også den gang i gang fødsel med nettopp; et halvt glass+sex:))

Kutt ut hysterien og ta et halvt glass:)))

(PS. Jordmødre og leger sier like mye forskjellige her også, så her er det bare vage påstander)

MEN, nå snakker jeg om et HALVT glass en sjelden gang, så ikke arester mer på at jeg sier det er greit å drikke;)

Skrevet

Har også hørt at det kan være med på å sette igang når man er ved termin eller over. Har prøvd det selv men vet ikke om det hjalp. Derimot vet jeg at det har hjulpen ved begynnende brystbetennelse. Prøvde alt av avslapning, varme bad, pumping og massiv amming men ingenting hjalp. Brystene ble tømt men ikke den delen som var varm , øm og rød. Tilslutt resignerte jeg i en stol og tok et halvt glass rødvin samtidig som jeg lot pumpa gå og da plutselig fosset melka samtidig som vinens varme spredde seg. Kastet selvfølgelig den melken men det fikk meg til å slappe av og tror kanskje muligens det er den effekten som gjør seg gjeldende også ved igangsetting av fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...