Johan Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Jeg har hatt en periode nå der sjokolade ikke smakte godt, og det var litt behagelig. Men nå er jeg desperat igjen. Greier ikke holde meg unna (svake menneske) og snavler noe nesten hele tiden. Og så får jeg dårlig samvittighet etterpå... Uff. Druer og søt frukt gjør bare at jeg får mer lyst på "the real stuff", så da spiser jeg begge deler. Hva skal jeg gjøre? Går hjemme om dagen, så da blir jeg så utrolig snopete... Tips mottas med takk!
terminijuli -fødeklar Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Henger meg på her, og venter i spenning på tips og råd!
Gjest Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 Du må slutte å kjøpe det og rett og slett holde deg helt unna i ca 1 uke, da skal suget etter sjokolade ha gitt seg. Er faktisk ikke så ulikt røyking sånn sett, du må kutte tvert og så gir abstinensene seg etter en ukes tid.
Gjest Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 Kroppen mangler sannsynligvis noe - forrige svangerskap hadde jeg dilla på cashewnøtter og cola... Gikk til en homeøpat/akupunktør pga vond nakke og hun hjalp meg også å bli kvitt den dillan med noen homeøpatiske tabl. Hun fortalte at det alltid er en grunn til at man får disse dillane. Cashewnøtter og cola inneholder feks koffein som kan virke smertestillende... Har fått dette bekreftet på annet hold også. Kan være verdt å prøve hvis man ikke klarer å la være å spise. Er jo mye sukker i en sjokkis og det er ikke noe særlig i svangerskapet med tanke på stl på baby... Spørs selvfølgelig hvor mye det dreier seg om da.
Onna Skrevet 10. juli 2009 #5 Skrevet 10. juli 2009 Jeg fikk sukker i urinen etter å ha spist masse sjokolade og kan trygt skrive under på at en uke ikke er nok for å bli kvitt suget >_<. Men jeg hadde jo ikke noe valg, så det har jo gått på et vis og nå er blodsukkeret helt fint igjen. Jeg klarte meg med sure epler. Men sesongen er i ferd med å forsvinne for de nå dessverre. Også spiste jeg hver 4. time ca. Da ble suget litt mindre. "Sukkerfri" sjokolade er dyrt, men godt når man virkelig vil ha noe ekstra. Etter fødselen skal jeg spise sjokoladekake!
Pink Skrevet 10. juli 2009 #6 Skrevet 10. juli 2009 Må la være å ha det i skapet Det funker her iallfall, da hjelper det ikke om jeg titter 40 ganger i skapet, no choko
Johan Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. juli 2009 Men har jeg det ikke i skapet, ender jeg med å bake eller noe... "Heldigvis" er jeg veldig kvalm i dag, så orker ikke noe søtt i dag... Kanskje jeg greier å starte opp en sukkerkutt i dag. Har ikke gått opp så veldig, så jeg er ikke bekymret for størrelsen på baby, men er jo ikke bra med for mye sukker likevel - for noen av oss... Takk for tips jenter. Skal prøve å ta meg sammen og skjerpe meg.
Artica Skrevet 10. juli 2009 #8 Skrevet 10. juli 2009 Den beste avveningen fra sjokkobehovet som virker for meg, er å droppe alt som har med sukker å gjøre. Man blir avhengig av sukker, på samme tid så virker sukker energitappende. Klarer du deg noen dager uten sjokkolade vil jeg tippe på at behovet minsker. Kan godt være at noen trenger mer tid en 1 uke, men da gjelder det kun å være sterk. Ikke gå på butikken nå du er sulten. Om du får lyst på noe søtt, spis først en brødskive.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå