Gå til innhold

et glass vin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt at det kan sette igang;) noen andre hørt om det?

kan vel ikke være bedre drikke alkohol på slutten av et svangerskap enn resten av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har hørt det. Men jeg hadde vel heller valgt et annet kjærringråd enn akkurat det. Forskere har jo gått bort ifra det at et glass rødvin i ny og ned i svangerskapet er bra også.

Kanskje heller springe trapper;)

Skrevet

Mener det var et halvt glass rødvin som satte i gang det hele med vår første...mulig det var helt tilfeldig da! Men med få dager igjen til termin nå, sitter jeg her med en skvett igjen...

Skrevet

og nå, 4 timer senere, er det hele i gang...!!!

Skrevet

Hoi, keep us posted på hva som skjer da!

Skrevet

Da vil jeg bare opplyse om at babyen får samme promille som mor, men har ikke evne til å bryte ned alkohol. Selv om det neppe gir varige mèn kan det være en påkjenning for babyen når alkoholen skal brytes ned og skal ut av kroppen. Promillen du får av et lite glass er ikke så mye for din kropp, men for en liten baby er det ganske betydelig. Tenk hvor dårlig man selv kan bli når alkoholen er på vei ut av kroppen. Og selv om ikke du merker noe særlig etter ett glass, så kan vi ikke påstå at ikke babyen gjør det.

Det er få som ville drukket alkohol i de første 6 ukene etter fødsel for så å amme rett etterpå, selv om babyen vil få mye mindre promille. Jeg vil tro det er mye verre å drikke i svangerskapet.

Så dere som tyr til vinglasset vil jeg anbefale om å tenke dere om en ekstra gang. Forsøk heller andre ufarlige metoder for å få fortgang i sakene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...