Gå til innhold

Latex eller silikon smokk ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruker begge deler, men liker silikon best. Antagelig fordi den er blank og ser renere ut enn den brune latexen... Altså kun synsing, og ikke noe annet. Kjøper stort sett på vanlig butikk, og tar silikon hvis de har, og ellers latex. Løper ikke byen rundt for å finne den perfekte smokken med andre ord :)

Er vel også noe med at mye latexbruk kan fremkalle allergi?

Jeg mener å ha lest et sted at latex-smokker kan avgi noen stoffer som ikke er så bra etter at barna får tenner og gnager på smokkene. Så vi bruker latex til to-åringen. Men silikon er litt mykere, og kan være lettere å få babyer til å ta i begynnelsen...

Ingen av smokkene er farlige, hadde jo aldri solgt dem da;) her går det i begge deler til 2 åringen, har også kjøpt begge deler til babyen. de sier at latexklarer nyfødt å ta bedre enn silikonen, noe som sier seg selv siden silikon er så glatt. men jeg kunne faktisk ikke brudd meg mindre om hvilken smokk jeg hadde;))

Hehe, litt typisk norsk å tro at alt i butikkene er trygt. Her til lands selges både barneseter som ikke består testene, tåteflasker som avgir hormonhermende stoffer osv. Så akkurat DET er ikke noe argument. Men jeg greier ikke finne igjen det jeg leste om smokkene lengre, for det er to år siden. Tror uansett det viktigste i starten er å finne en smokk ungen tar - for mange kan det være utfordrende nok

Jeg har selv latex allergi og det er ikke noe å trakte etter. Kom helt plutselig.

Mine barn får kun silikon av den grunn. Dessuten råtner de ikke slik latex gjør.

I endel andre land bruker de ikke latex, da det kan skille ut skadelige stoffer etter en viss tids bruk. Ble forklart dette på babybutikk i sverige for noen år siden..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...