Gå til innhold

Noen som har/har hatt fostervannslekasje her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :-)

I dag ca 17.30 ble jeg våt i trusa og litt på buksa, det var helt tyntflytende og ikke farge og lukta ikke urin!

Ringte til jordmor som har vakt 1t og 15 min. kjøring fra her vi bor!

Hun ba meg ringe sykehuset, og dei sa jeg skulle ha på meg bind og se om det kom mere, noe det ikke har gjort ennå!

Hadde endel kynnere/smårier like etterpå, men det har også gitt seg nå!

Noen som har vært borti noe lignende og har erfaringer?

Har aldri hatt noen form for fostervannslekasje i noen av svangerskapene før!

Er i uke 36 nå, og livmorhalsen er helt myk og sentrert sa jordmor på tirsdag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg lakk fostervann kom det først bare litt, men jeg ble med en gang oppmerksom på det. Vannet var noe rosa, og det piplet. Det som kjennetegnet det hele var at det ikke bare ble med den ene lekkasjen, det fortsatte å lekke. Litt og litt.

Skrevet

Takk for svar! :-)

Det som kom hos meg var helt blankt, og jeg la trusa til tørk og det synes ingenting, så urin var det iallefall ikke!

Spennende..., men litt usikker i og med at jeg har hatt 2 styrtfødsler og 2 1/2 times kjøring til sykehus......

Skrevet

Hørtes ut som noe jeg hadde for 2-3 dager siden. Var også blankt, og trusa ble helt igjennom våt med en slags søtlig lukt.

Fikk komme inn på sykehuset med en gang, å fikk beskje om å ta på meg bind før jeg kom. Tok test av både meg og bindet, men var vist ikke fostervann så jordmor.

Greit å ha sjekka det :)

Er 35 uker på vei.

Skrevet

Takk for svar! :-)

Det hørtes ut til å være en helt lik opplevelse!

Hmm......mener å huske at det er 2 fosterhinner, så spørs om det er den ytre som det har gått hull på?

Da jeg var på do ei stund etterpå, så kjente jeg at det liksom at hodet til ungen gled ned i bekkenet, noe jeg kjente godt ved forrige svangerskap også like før fødsel, så håper jo at det kan være starten på noe....;-)

Men jordmor mente at jeg kunne gå opptil 1 - 3 uker til!

Skrevet

Samma her det å har fått beskjed om å ta det med ro, men er lettere sagt enn gjort det da...

Slimproppen har gått å jeg lekker litt etter litt liksom, ikke er det tiss.......

Skal til lege nå på mandag for han ville følge opp meg litt ekstra itilfelle pga fare for infeksjon etc om det skulle vise seg å være fostervannet... Skal se det litt an nå utover kvelden jeg å kontakte føden å be de om å sjekke ut det om lekker noe mere utover nå.........

Kynnere/ smårier har jeg også men de kommer igrunn kontinuerlig om dagene.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...