Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Den ligger ca 3cm bak øret ved samme høyde som øreflippen. (Venstre side) Noen som har hatt noe lign? Ligger liksom på en sene/muskel bak i nakken. Skal til legen imrg for å sjekke den da, men er litt nysgjerrig på hva det kan være. Har merket at nakken og skuldrene har verket ekstra etter at den kulen kom.. I tillegg gjør det vondt bak der når jeg tar på den. Samme dag som den kulen kom ble jeg bitt av mygg, men de stikkene gjør ikke vondt (i ansiktet) + at de er røde som myggstikk. Denne kulen er bare en kul, ikke rød som et myggstikk heller.. Huff, jeg går og kjenner på den kulen dagen lang (føles det som) for jeg skjønner ikke HVA det er. Bestilte meg legetime på mandag og endelig imrg får jeg jo sjekket det... )
Mrs. Bouquet Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 For meg høres det ut som en slik knute man får når man har vært anspent over lengre tid. Da har man typisk vært plaget med vond nakke lenge.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2009 Kan jo godt være det, egentlig.. Jeg har vært plaget med nakken LENGE, og i tillegg kjørte jeg bil alene oppover forrige fredag noe som ikke er en god kombinasjon for meg over lengre tid bak rattet. (11t..) Får håpe det bare er det, og at jeg får ta meg noen behandlingsturer til fysio og lign... =)
Mrs. Bouquet Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 Ja du får satse på det, og at du får hjelp med nakkeplagene dine.
Kamomille Skrevet 9. juli 2009 #6 Skrevet 9. juli 2009 kan være en fettkul eller ganglion. Eller det kanr ett og slett være lymfeknutene du kjenner.
Gemini7 Skrevet 9. juli 2009 #7 Skrevet 9. juli 2009 Legen min sier det ikke er uvanlig å ha ertestore lymfeknuter i nakkeregionen, i forbindelse med infesksjon/betennelse i kroppen. Datteren min hadde det og hun syntes jeg var litt hysterisk som tok opp dette hos henne..
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. juli 2009 Hmm, okey.. Jeg vet jeg har ørebetennelse (kronisk ørebetennelse, lang historie bak..) - og betennelsen har vært der i mange mnd nå. Da skal jeg få de til å sjekke ørene mine også - så kanskje jeg kommer inn på sykehuset for en sjekk.. Er nemlig på ferie og skal egentlig gå hos Ahus, men der får jeg bare beskjed om å vente. Sykehuset i Tr.heim er litt annerledes, siden de har hele sykdomshistorien min... ) Jeg mener at er man usikker på ting, så er man ikke hysterisk. Bedre å sjekke engang for mye enn for lite! Hadde legene sjekket bestefaren min ville de funnet ut at han hadde kreft. Jeg renner ikke ned dørene av småting, men ting man er usikker på over tid er noe annet. Syns ikke legen din skal måtte uttale seg slikt..
Gjest Tale30 Skrevet 9. juli 2009 #9 Skrevet 9. juli 2009 Jeg satt akkurat og kjente på en slik kul nå i sta. Den er øm, og det blir tusen ganger verre i nakken hvis jeg trykker på den. Jeg har ikke tenkt så mye på det, for jeg var på spa, og massøren kommenterte at jeg hadde slike knuter fordi jeg var anspent, og at jeg ville få vondere i nakken en liten periode når hun gikk til verks for å løse dem opp, så jeg har vare gått ut fra at det har vært slike anspennings-knuter..
Meg og bøllegutta!! Skrevet 10. juli 2009 #10 Skrevet 10. juli 2009 Jeg har en sånn på nøyaktig samme sted!!! Har aldri sjekket den og nå har den vært der i 11 år. Den er ikke øm.
Sassy. Skrevet 10. juli 2009 #11 Skrevet 10. juli 2009 Det legen min har sagt er at kuler bør alltid sjekkes. Men de kulene som en på en måte kan bevege under huden er gjerne seneknuter/lymfeknuter og harmløse. De som er harde og faste er de en bør være obs på og sjekke. Men kroppen er rar, så det er godt vi har leger å spøre til råds :-) Lykke til hos legen da :-)
Mittens ♂♂ Skrevet 10. juli 2009 #12 Skrevet 10. juli 2009 Sønnen min på 3 år har en slik kul. Det er en hoven lymfeknute. Det er sikkert ufarlig, MEN jeg er enig med deg. Hvis man er usikker skal man alltid gå til legen! Det er ikke hysteri. Lykke til
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #13 Skrevet 10. juli 2009 Det var ikke en farlig kul, men om den ikke er borte innen 2uker skal jeg inn under kirurgisk inngrep for å fjerne den. I tillegg kunne det komme av ørene (som nevnt over her) så skal også inn på sykehuset for sjekk av ørene. Kom av betennelse av kroppen.. Og, som også nevnt over har jeg i mange år slitt med rygg/nakke/skulder og overbelastning i tillegg til kjøring med bil for en uke siden kan ha vært en avgjørende årsak også. Fornøyd med svaret fra legen iallefall! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå