Gå til innhold

Trenger et raskt svar!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger et raskt svar!!! NYTT 19:29 9.07.2009

Hei

Har vært på ul i dag. De fant ingen hjertelyd på fosteret. Var i uke 10 nå. Jeg er så fryktelig lei meg for jeg har hatt det så fint i svangerskapet og trodde det skulle gå bra denne gangen. Hadde en SA i mars i år. Trodde faktisk at det skulle gå bra denne gangen.. Jeg blir 42 år i september og har alltid blitt lett gravid. Derfor er jeg så fryktelig lei meg. Hadde gledet meg sånn. . Kan man virkelig stole helt på ul så tidlig? Kan noen svare meg på det? Skal på utskraping i morgen, men kommer til å be om en ul til først. For sikkerhets skyld..

Håper at det er noen som kan svare... Jeg er helt desperat!!!

Legen så ikke at hjertet slo sa han. Da hadde det blitt en blå farge. Han så heller ikke at fosteret leet på seg. Men gjør de det så tidlig da?

Venter...

totenjenta

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i din situasjon hvor jeg hadde en MA i uke 10. Jeg var også på UL kontroll, og de så ikke noe hjerte slå, og veldig lite annlegg i det hele tatt. De kan se veldig mye så tidlig, men hos meg ville de for sikkerhets skyld også ta blodprøver. Jeg tok to blodprøver på etterfølgende dager for å kontrollere at Hcg nivået faktisk sank, noe det gjorde, og da ble det utskrapning.

Nå hadde jeg en annen følelse enn deg, for jeg hadde ingen godfølelse. Jeg hadde ikke de normale symptomene som jeg hadde hatt første gang jeg var gravid (spesielt det med ømme bryster - noe jeg altså IKKE hadde), derfor var det for meg mer en bekreftelse på noe jeg visste innerst inne.

Jeg føler veldig med deg, og håper at de har tatt feil. De skal jo se et hjerte slå på den tiden - selv har jeg sett og hørt det på mitt siste svangerskap i 7. uke, men hvis du ikke stoler 100% på det, så MÅ du spørre om å få blodprøve før de gjør noe. Du må ikke i ettertid ha følelsen av at det kanskje allikavel hadde vært en sjanse.

Massse lykke til og klem fra

Skrevet

Tusen tusen takk for svar! Jeg vet bare at leger har tatt feil før.. At de ser på ul at det ikke er liv, men så ser de på blodprøver at det er i orden allikevel..Tenker masse på dette. Fosteret var jo helt int, fostervann og livmor likeså. Og jeg har fortsatt disse symptomene. Derfor virker det så rart. Hva er forresten MA?

I mars da jeg først hadde truende abort pga masse blødninger, så mistet jeg symptomene fort, slik som trøtthet, vondt i bryster og kvalme. Da skjønte jeg at det ble en SA. Men jeg ba om utskraping selv denne angen.. Legen sa jeg skulle la kroppen min ordne opp selv. Men jeg klarer ikke å gå gjennom en slik abort en gang til.. Derfor fikk jeg komme kl ni-ti tiden i morgen,til utskraping. Men jeg skal be om en ny UL først.

De kan vel ikke nekte meg det??

Skrevet

Stakkar deg, dette er ikke greit! Jeg skulle ønske jeg kunne komme med trøstende ord til deg, men jeg tror du må stole på fagfolk når de sier at der ikke er liv. Jeg er likevel enig med deg i at du bør ta ny ultralydundersøkelse før inngrepet, bare for å være på den helt sikre siden.

Jeg har også vært gjennom det samme som deg, og selv om det triste blir litt mindre trist med tiden, vil jeg for alltid bære med meg en sorg over det som aldri ble. Når man blir gravid og ønsker seg barnet, begynner man - mer eller mindre bevisst - å se for seg en framtid sammen, og en legger små og store planer. Alle disse drømmene og planene blir så, med et brutalt slag, borte.Tapet føles tungt, og en kan lett bli bitter.

Kjære deg: Fortell hvordan det går! Vi er mange her som føler med deg!

Skrevet

Hjertet ser man helt tydelig på u.l. fra ca uke 7...

D ser du også... som en "pulserende" masse.. og joda i uke 10 er d mye liv. Har vært på u.l. i uke 10 med 3 unger, og det ser ut som små babyer :)

Ifjor derimot fikk jeg brunlig utflod i uke 10; dro på u.l.; MA, dødt fra ca uke 6. I etterpåklokskapen burde jeg skjønne d, hadde egentlig ingen symptomer. Annet enn veldig hodepine og utrolig dårlig mage (som jeg har rett før/i begynnelsen av mensen), så kroppen hadde prøvd å abortere i en mnd nesten.. Var knust !! :((

De tar nok en ny u.l. før utskraping uansett.. Hvorfor utskraping??

Jeg fikk 3 valg;

1. vente på at naturen ordnet opp - uaktuelt for meg !!

2. utskrapning - hardt for kroppen og et medisinsk inngrep

3. stikkpiller - fungerte veldig bra

Forferdelig trist, men fysisk helt fint.

Lykke til !!

Skrevet

MA= missed abortion; fosteret har altså gått til grunne uten at kroppen har "kvittet" seg med det... ikke noe hyggelig nei !!!!! :((

Skrevet

Hei.

Føler med deg. Var selv til utskraping for to uker siden. Så hjerteslag på UL etter 9 uker, alt vel da. Jeg skkulle ta morkakeprøve, var på nok en ultralyd der alt så bra ut, men da jeg kom til dagen prøven skulle tas var fosteret dødt.

Og det så jeg med en gang, selv om jeg ikke ville se det. Hjerteslagene ser man veldig godt, fosteret er en pulserende masse som en under her skriver. Hos meg hentet legen inn en annen lege so også bekreftet at det ikke var liv. Det var betryggende, men jeg tror nok du må stole på det de sier.

Lykke til videre. Håper det går bra med deg, selv om dette er grusomt. Jeg hadde også trodd det skulle gå bra denne gangen og er fremdeles veldig lei meg. Men må vel prøve igjen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Så utrolig trist å høre. Jeg gikk faktisk inn på dette forumet for å se om du hadde skrevet noe, for jeg har tenkt på deg etter at du skrev at du gruet deg til å fortelle moren din om graviditeten.

Men å skulle fortelle det blir jo plutselig ingenting sammenlignet med å miste.

Ønsker deg lykke til!!!

Klem

Skrevet

Hei alle sammen! Jeg har ikke orket å svare dere før nå. Er så deprimert og lei meg... Forrige fredag var jeg som sagt på sykehuset igjen. Jeg fikk beskjed om å være fastende fordi jeg skulle ha en utskraping. Jeg ba om en ny UL og fikk det. Kjæresten min var også med denne gangen. Vi fikk se et foster som så ut som en vanlig baby, men det var dessverre ikke noe hjerteslag eller bevegelse der. Fikk da en utskraping da det var uaktuelt for meg å vente på en SA. De kalte det en missed abortion. Min kjæreste og jeg har derved bestemt oss for at han skal sterilisere seg fordi vi orker ikke å gå gjennom dette flere ganger. Tror rett og slett at kroppen min har fått nok etter å ha vært gravid 9 ganger. Derfor vil jeg gjerne takke alle sammen for støtten og si farvel inne på BIM.

Lykke til alle sammen, både dere over 35 år og andre som gjerne vil ha flere barn.

Klem fra meg til dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...