Gå til innhold

Uke 31, ingen strekkmerker så langt:)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med strekkmerker? ca når de evt. pleier å dukke opp i svangerskapet?

Det er vel ganske individuelt, men jeg lurer litt på hvis man er av de uheldige og får strekkmerker, kommer de vanligvis heeelt på slutten av svangerskapet? Eller dukker de opp så snart "mage-skinnet" begynner og strekkes?

Jeg har endel gamle strekkmerker på hoftene etter puberteten, (selv om jeg ikke la på meg så mye) derfor regnet jeg med at jeg kom til å få masse på magen nå som jeg er gravid. Ingen tegn til dem ennå! (er i uke 31 nå og magen er ganske stor!) Jeg har vært flink og massert med babyolje, spenol, aloe vera og div hver eneste dag etter at magen begynte og vokse! Velger å tro at det kan hjelpe litt selv om merkene også delvis kan komme av hormoner.

Man skal kanskje ikke bekymre seg over sånne bagateller, men det ligger en liten frykt for å få stripete mage likevel:)

Jeg er selvsagt UHYRE takknemlig for at alt har gått bra så langt i svangerskapet mitt, kjenner masse liv inni magen! Kan nå kjenne forskjell på om det er fot eller hånd som beveger seg inni der! Ganske facinerende å føle den lille karen som driver på med sitt inni der! Gleder oss til å bli kjent med han om et par mnd:)

Fortsetter under...

Hei

Jeg er i uke 33 og har heller ingen strekkmerker. Det er nok sikkert aldri dumt å smøre huden med lotion o.l, men er man utsatt for å så slike merker vil jo de oppstå i en dypere del av huden. Kombinasjon av stort strekk i huden, hormoner og arv vil nok bestemme om man får strekkmerker. Min mor hadde ingen strekkmerker på magen, dret har heller ikke jeg. Derimot på brystene har jeg fått mye strekkmerker, dette tror jeg er fordi jeg for snart et år siden fikk operert inn silikon innlegg. Strekket på huden etter denne operasjonen pluss strekket jeg har hatt det siste halv året har nok vært for stort...

Godt å høre at du har hatt det - og har det bra!! Lykke til!!

• 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg er nå snart fullgått 32 uker...og har fremdeles ikke fått strekkmerker. Dette er mitt 3 svangerskap og jeg fikk ikke et merke fra de forrige heller. Har på ingen måte smurt meg noe ekstra, men oppretthold mine vaner med å alltid ha smurt meg med bodey lotion etter dusj..Jeg har lagt på meg rundt 20-25 kg med alle mann...og vært ganske så slank i utgangspunktet. Jeg tror nok dette med strekkmerker er ganske så hormonelt betinget...og at det spiller litt rolle hvor elastisk huden er.. Å smøre seg som bare det under de 9 mnd tror jeg neppe har noe for seg....kjenner flere som har brukt penger på alskens spesial produkter og likevell sett ut som norgeskart etterpå..mens andre igjen ikke har tenkt noe på det og sluppet unna uten en eneste "ripe i lakken"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...