Gå til innhold

Tips til aktiviteter i Drammen/Lier/Asker/Hurum-området...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 2-år som synest dagene blir lange hjemme når barnehagen er stengt. Er det noen gårder, plasser å leke el.l som kan anbefales?

Fortsetter under...

Skrevet

Lekeland i Drammen, Blaafarveverket, turer i skog og mark, eller kanskje rundt elveparken? Det er ofte aktiviteter på Torget og rundt i byen, det er åpen gård flere steder i distriktet, fint på Holmsbu, eller kanskje omgås litt med noen andre med barn på samme alder?

Innebadet er forøvrig veldig bra og riktig så barnevennlig!

Skrevet

Takker! Skal sjekke dette ut! Syns selv det er tiltak å skulle være ute mye, har en liten baby, så da er det fint m underholsdning!

Skrevet

Det er veldig koselig på biblioteket i Drammen. Leker, puslespill, bøker, utkledningsklær o.l.

Skrevet

Hørtes veldig koselig ut:-)

Skrevet

tøffetoget går jo i byen nå, veldig stas for min gutt hvertfall :)

Hvis ikke vil jeg også anbefale innebadet på det sterkeste, blitt kjempe fint der, og mange bassenger så er ikke stappfullt selv om det er mye folk der.

Ellers mener jeg krøderbanen går i helgene (gammelt tog fra vikersund til krødsherad mener jeg) og der skal det visst også komme cowboyer på og diverse ( i følge min pappa hvertfall).

Og så syns jeg barnehagen ved SIF huset på gulskogen har e kjempefint lekeområde, men veit ikke om de er stengt nå i juli..

Og så er det sølvfastøya da.

Annonse

Skrevet

- fiske krabber

- Sand gård (dyr, gårdskafe etc) ved avkjørselen til Holmsbu, med besøk i Holmsbu etterpå. Kaste steiner i vannet etc...

- plukke jordbær

- tur til grønnsakstorget i Drammen

- sykle eller ta toget til Asker, kjøpe is og vasse i fontenen i sentrum, med påfølgende besøk på biblioteket

Skrevet

Takker for forslag! Nå skal vi nok få det gøy! Litt vanskeligere å planlegge med en helt ny baby, men noe skal vi nok klare;-) Storesøster trenger å ha det litt morsomt når mamma er så opptatt av pupp, bleier, gulp, rap ol...

Skrevet

Badetur til stordammen/vannverksdammen (det gjorde jeg sidste år med en 2-åring og baby :), elveparken er koselig med ender, lekeplass og vann eller kjøre opp på spiralen å gå tur og spise vafler :)

Er det noen som vet hvor det er åpengård eller jordbærplukking?

Skrevet

Kom på en ting til, Gulskogen gård, mange fine dyr der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...