Gå til innhold

Verdens svarteste samvittighet....hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, jeg oppdaget for 5 dager siden at jeg er gravid...koselig bare litt sjokkartet...har to fra før på 7 og 10 år, da vi fant ut at skulle vi ha "attpåklatten" ble det nå eller aldri. Fikk ut spiralen 4.Juni og fikk positiv graviditetstest 4. Juli.

Med de to andre sluttet jeg å røyke samme dag jeg fikk positiv test og holdt ut lenge uten røyk...med nr 1 holdt det til ho var 1 år og med nr 2 holdt det i 6,5 år...

Denne gangen klarer jeg ikke skjønne dette...føler liksom ikke jeg klarer å ta inn over meg at det er et lite frø der inne...er overlykkelig og gleder meg til å bli mamma igjen, men det er på en måte ikke virkelig.

Går rundt og tenker at dette gikk for fort...jeg mister sikkert...er mye mindre kvalm denne gangen..det går sikkert dårlig...

Det er jo grunn nok til å slutte tvert slik at frøet får så opptimale forhold som mulig, men neida her sitter jeg med min nyinnkjøpte sigaretteske...

Tenker kansje jeg skulle fortelle noen om graviditet for å klare å slutte..men det er for tidlig å begynne å si det når man er 4+1...

Trenger litt motivasjon!!! Trenger å virkelig skjønne at frøet er der...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg følte det veldig som deg. Kjente ikke på kroppen at jeg var gravid, alt var som før. Hadde et håp om at jeg ville være kvalm eller rett og slett bare miste lysten på røyk, men der tok jeg feil. Prøvde først bare å slutte, men så kom en venninne på besøk og så lenge holdt det. Etter noen dager måtte jeg bare ta meg selv i nakken. Gikk da i butikken, kjøpte en 10-pakning og boken endelig ikke røyker. Leste den mens jeg koste meg med røyk, fulgte alle rådene hans og har ikke tatt en røyk etter at jeg var ferdig med boken. Gikk egentlig ganske greit. Mens jeg leste bare gledet jeg meg til å bli ferdig med boken og være en ikke-røyker. Du har jo ingenting å tape på å prøve. Masse lykke til med røyken og ikke minst med den lille i magen.

Skrevet

www.slutta.no

kanskje det hjelper?

Skrevet

Takker for støtte:-).

Har nesten sluttet...idag 1 sigarett og det blir ikke flere:-).

Den nettsiden var bra! Tok testen for hvordan røyker jeg er, og fikk fram at jeg ikke er vanerøyker, men sinne- og stressrøyker...litt moro å få den skriftlig, for da er det faktisk litt lettere å stå i mot når sinnet/hormonene koker over ov røykesuget melder seg;-).

Takk.

Hilsen garantert 100 % røykfri innen 2 døgn:-).

Skrevet

Hurra for deg, dette skal du klare!

• 3 måneder senere...
Skrevet

Så bra:)

Gratulerer så mye, vi som slutter kan være stolte av oss selv:))

Masse lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...