terminijuli -fødeklar Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Jeg kom plutselig på at jeg ikke har noen smekker til babyen ennå! Bruker man det på de aller minste? Eller er det først når de ikke ammes lenger? Skjønner jo at de trenger det når de spiser grøt, og kanskje når de får melk på flaske, men kan ikke huske å ha sett noen bruke det under amming?
bobler Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Kommer vel an på om de sikler og gulper mye vil jeg tro.
Gjest Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 Kan ikke nyfødte gulpe like mye etter at de har blitt amma som eldre babyer kan etter å ha fått melk på flaske? Det er det jeg har trodd i alle fall.. Jeg har kjøpt tre smekker til nå..
Gjest Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 jeg bruker ikke smekke på babyen når den er nyfødt.bruker bare legge en klut under haka eller har den hvertfall i nærheten når jeg mater
terminijuli -fødeklar Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. juli 2009 Det var det jeg også mente, at jeg bare har sett mine venninner bruke en gulpeklut når de er så små...
Lykke X 4 Skrevet 9. juli 2009 #7 Skrevet 9. juli 2009 Hvis babyen viser seg å være en gulper, er disse smekkene fine å ha nesten fra begynnelsen av. Babyshop, HM og princess har i allefall smekker til nyfødt. Men det kan være en ide endten å kjøpe inn noen få i starten og se det an, eller evt. kjøpe senere om du ser behov for det.
Moderbodin har født Skrevet 9. juli 2009 #8 Skrevet 9. juli 2009 Jeg brukte ikke så mye smekker i starten med dattera mi, men når tennene kommer så var det stor forbruk, da hun siklet noe fryktelig. Ble igrunn ganske lei av at hun alltid måtte ha smekke på seg, så jeg puttet den under klærne slik at hun ivertfall ikke ble våt på brystet og magen:) Hvis barna først gulper synes jeg ikke smekka hadde så stor mulighet til å ta unna alt. Bedre med en klut da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå