Gå til innhold

Så gikk til galt denne gangen også - for 4 gang på rad.

Luddes mamma

Anbefalte innlegg

Var til UL forrige tirsdag, og ble satt tilbake 1 uke i tid (fra uke 7 til uke 6), men med oppfordring til å dra på ferie og fortsette med fragmin og trombyl. Kom hjem fra Italia i går, var veldig usikker på hva jeg skulle se idag. De siste dagene har jeg vært litt kvalm, og tok det som et positivt tegn.

I dag var det tid for ny UL. Dagen startet med at jeg begynte å blø, så jeg var ikke positiv da jeg kom til legen. Og med all grunn. Fosteret hadde vokst siden sist, men var bare blitt 6 mm stort, og vi så ikke noe hjerteaktivitet. Legen ville ikke si at det var 100% dødt, fordi det hadde vokst og ennå var så lite, men jeg er sikker... Har fått brev til akutten, som jeg må dra til om smertene eller blødningene blir for kraftige. Jeg blør ikke så mye, men det er ferskt (tynt!) blod, og jeg har menstrasjonssmerter...

Så da kan jeg konstanterer abort nr 4 i rekken. Er helt matt og sliten. Men er også sint, trist og oppgitt. Dette er bare ikke rettferdig!

Håper på det beste for dere andre her inne med eller uten barn i magen.

PS. Noen som vet om man kan kutte de blodfortynnende medisinene med en gang, eller burde trappe ned?

Klem fra

Fortsetter under...

Å nei, så trist:(

Er så utrolig urettferdig og uforståelig hvorfor noen skal gå gjennom dette gang på gang!

Ang de blodfortynnende medisinene vet jeg ikke, første gangen jeg går på dem.

Har du mistet symptomer og sånt, eller?

Huff da luddes mamma. Føler med deg. Jeg er no gravid for 5.gang og har mistet 4 ganger på 1 1/2 år. Dette tærer på.

Jeg skal selv på tidlig ul mandag. Da er jeg 6+2 som du var første ul. Vet ikke hva jeg har av håp siden det har gått gale før. Men jeg prøver tenke positivt.

Det var no rart at det hadde vokst? Skal du ta noe mer ul? Var det godt ul-apparat? Måler de hcg-nivå om det stiger eller synker?

Ja, dette tærer på. Hadde min første MA april i fjor...

Det er veldig rart at det hadde vokst. Legen hadde ingen gode svar, men i og med at jeg skulle vært i uke 8 og fosteret bare var 6 mm stort og ingen tegn til aktivitet, så er det ingen grunn til optimisme. Da jeg mistet sist ble jeg satt tilbake 2 ganger, så for meg er det veldig negativt.

Skal ikke ta flere UL nå, men skal tilbake til utredningslegen i august (når hun er tilbake) og ta en UL da.

Jeg spurte om HCG-nivå forrige gang, og hun sa de ikke bruker måle det med mindre de kunne måle ofte. Fikk ikke intrykk av at hun brukte det så mye. Og hun har vært overlege på kvinneklinikker på et stort sykehus i Stockholm.

Uff, dette var trist å lese. Akkurat det samme skjedde meg i mars 2007, da hadde jeg min tredje sa. Jeg var på UL når jeg var 6 uker på vei, og ble satt tilbake en uke, noe jeg syntes var rart siden jeg visste nøyaktig når spiren ble unnfanget, samt jeg hadde testet 3 dager før ikm og fått positiv test. Kunne umulig ha testet positivt i uke 2 liksom. Hjertet slo fint, akkurat som det skulle. Fikk ny UL time uken etter for å se om det hadde vokst.

Da jeg kom tilbake 1 uke senere, så hadde det vokst en del, men ikke så mye som det burde. Manglet et par millimeter. Men hjertet slo 3 ganger så sakte som det skulle, og gyn sa det ville ende i sa. Spiren holdt på å dø der og da. Fikk beskjed om å gå hjem og vente på sa, som kom 3 dager etter. Det var en fæl opplevelse. Heldigvis har jeg aldri blitt satt tilbake dette svangerskapet, da hadde jeg blitt kjemperedd.

Ja, man kjenner seg selv ganske bra etterhvert, og kan på dagen si når man ble gravid. Jeg var ganske overbevist om at jeg hadde rett og legen feil da jeg dro på ferie forrige uke. Rare er at SAen begynte dagen jeg kom hjem. Nesten som at kroppen ventet til vi var hjemme.

Lykke til viddere med graviditeten din!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...