Gå til innhold

Au, au, au...skjønner ingenting nå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så utrolig vondt i eggleder- og livmor-området i magen.

Itillegg er jeg småkvalm hele tiden og svimmel.

Skulle nesten tro jeg var gravid, men er bare 3 DPO, så det er nok ikke mulig det er det som er grunnen.

Begynner nesten å lure på om det kan være cyster, noen som vet hvordan det kjennes ut?

Dette ble forferdelig rotete...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cyster merke en ikkje så mye te (trooor eg) med mindre dei sprekke. Hadde ei cyste i magen men den satt ikkje på noe lady-part for å sei det sånn da. Men merka ingenting te den...i det heile tatt. Kan vær du har hatt ei som har sprukket?? (som e fullstendig ufarlig)

Eller så kan det vær alt og ingenting. Kan bare være at du har et befrukta egg som det jobbes hardt med å få på plass ned mot livmor? Flere som har merka noe så tidlig!

Ellers....ja.. men siden du e småkvalm og svimmel. Har du noen feber eller noe aent?? Du får kjenne litt på det, men føle du det blir litt for vondt enn ka som e "normalt" og ka du orke, så ta ein telefon te, evt. ein tur på legevakta. Bedre med ein sjekk for mye enn ein for lite!! :)

Eg har gått med relativt mye vondt dei siste dagene. Gått med truseinnlegg i ei uke og sånn for eg tror tanta kommer..og har komt et par ganger! (har fått svaaak positiv test, men blør bittelitt da så...avventer og ser). Følt meg støl i livmora. Stikking og...ising (?) i sidene. Men spes nede i lysken. må jo nevnes det at eg har jo veldig mye stikking og sånn nedi magen te vanlig eg da..hehe. Derfor eg ikkje har reagert på det nå.

Men føl litt på det du. Føle du at ein sjekk e det besta, så gjør du det. Magevondter kan vær så mangt..som eg skreiv..det kan vær alt eller ingenting..

Lykke til og håpe det e positive vondter du har!!

Skrevet

Huffda! Håper smertene gir seg! Jeg aner ikke noe om cyster, håper det henger sammen med graviditet og at vi snart snakkes inne på 1. trim Stor klem J

Skrevet

Takk jenter.

Kommer nok ikke til å gå til legen med det første. Er jo 3 DPO, og har ikke lyst til at en sjekk skal hindre at et egg fester seg.

Håper virkelig det er "gode" smerter.

Er det forresten noen som vet om begge eggene sleppes samtidig og man har dobbel eggløsning, eller om de kan sleppes med et par dagers mellom rom?

Har noen to-eggede tvillingpar i familien på kvinnesiden, og det er jo arvelig fra mor til datter. Og det kunne jo ha vært en grunn

Skrevet

Eg tror dei må slippes på likt....for folikken sende jo ut hormoner etter "slippet" som hindrer flere egg fra å modnes..

Men...det e jo mange som oppleve elsmerter både før, under og etter el da! Så kanskje du bare hadde kjempeeggløsning (og muligens to på en gang) med masse hormoner... Eg krysse fingrene for at det e sånn god-vondt eg!!! :)

Skrevet

Hmm... Har hørt at det kan skje med "litt mellomrom", men om "litt" er en dag eller tre dager er jeg ikke sikker på... Spennende! Kanskje du har mulighet for tvillinger ;)

Skrevet

Hei!

Jeg har vært en del plaget med cyster på eggstokkene og sånn..

Rett før jul opplevde jeg akutt smerte i høyre siden i magen og begynte å kaste opp og fikk skyhøy feber.. Ble lagt inn på sykehus med en gang og det ble gjort en kikkehullsoperasjon. Da fant de masse væske i magen og en stor cyste som hadde sprukket, som hadde sprukket eggstokken min samtidig.. Ble lagt på antibiotika og ble bedre..

Nå i slutten av april opplevde jeg på nytt en akutt smerte i magen og dro til gyn på sykehuset. Trodde det var hormonspiralen så jeg ville ta den ut. Det viste seg jeg hadde to cyster på høyre eggstokk, en som hadde sprukket og en som fortsatt var der. Ble sendt hjem med betennelsesdempende og smertestillende..

Kvelden etter ble jeg myye dårligere og fikk igjen skyhøy feber.. Ble lagt inn på sykehuset med kraftig eggleder og livmor betennelse.. Lå på antibiotika intravenøst i 1uke.. Ble bedre etter 3uker med antibiotika..

Cyster vil du normalt ikke merke noe til før de sprekker, og da gjør det kjempe vondt for noen, mens andre merker så og si ingenting til det..

Det er ikke farlig, med mindre du får feber og sånn, slik som jeg hadde..

Men håper dine smerter er "gode smerter" og at du er gravid ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...