Tripp, trapp, tresko Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Synes det er fint, men likevel usikre. Kanskje fordi det fortsatt virker litt fremmed. Hva synes dere?
Gjest Antarctica Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 Har møtt tre våriner i mitt liv, og har syntes det var fint hele veien. (de tre er alle voksne, så det er et sjeldent navn uansett.)
Rampongi Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 Vårin er et flott navn, kommer fra ordet vor, uten at jeg vet om det betyr vår som i årstid på gammelnorsk eller vår som i min og din.. Uansett langt oppe på lista mi, men siden vi får blandingsbarn passer det kanskje bedre med navn uten norske bokstaver.
Tripp, trapp, tresko Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. juli 2009 Sånn jeg tolker det kommer det fra gudenavnet Vår i norrøn mytologi; Vår var løftets og edens gudinne. Vorin derimot, kommer fra norrønt vor, som betyr "varsom" eller "vern, verner". Sånn har jeg forstått det, iallfall. Kan velge Vorin, da, så slipper du å-en
Rampongi Skrevet 9. juli 2009 #7 Skrevet 9. juli 2009 ah, takk for tipset tripp,trapp,trasko! Så kjekk forklaring du fant.
lilli Skrevet 9. juli 2009 #9 Skrevet 9. juli 2009 Har bare møtt ei som heter det, men har likt det veldig godt siden første gangen jeg hørte det:-)
Tripp, trapp, tresko Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #10 Skrevet 10. juli 2009 Ja, ikke sant? Bruker for det meste Norsk Navneleksikon for å slå opp navn, tror det er en OK kilde.
Tripp, trapp, tresko Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 10. juli 2009 Takker for tilbakemeldinger fra alle
Castho Skrevet 10. juli 2009 #12 Skrevet 10. juli 2009 Jeg synes det er kjempe fint. Passet en Vårin når jeg var ungdom. Hun var nydelig. Synes ikke gutten min sitt navn passer med det navnet ellers så hadde det vært langt oppe på min liste.
venter#3 Skrevet 13. juli 2009 #14 Skrevet 13. juli 2009 Det blir litt for spesielt for min del. Liker det ikke... Regner med at det er et jentenavn?
Azora Skrevet 15. juli 2009 #15 Skrevet 15. juli 2009 Flott navn! Veit om ei jente på 18 år med det navnet: Kjempesøt, energisk og sprudlende :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå