Gå til innhold

Ble ikke tatt på alvor, infeksjon i såret etter KS

Anbefalte innlegg

Forrige mandag, altså for over en uke siden dro jeg til fastlegen min pga mistanke om infeksjon i snittet. Det var da 3 uker siden KS. Gjennom disse ukene hadde jeg hatt feber til og fra samt at det væsket fra såret og det så ikke ut til å "lukke" seg skikkelig. Legen min så såvidt på snittet, sa at det så fint ut og at jeg heller fikk komme igjen om det ble verre. En uke senere var jeg lei feberen. Såret var litt bedre, men så fremdeles ikke ut til å lukke seg. Det væsket fremdeles. Legen min var da på ferie, men jeg fikk komme inn til en annen lege (eldre mann). Han tok bakterieprøve av såret og blodprøve og det viste klart infeksjon. Jeg ble satt på antibiotika med en gang..

Har jeg en fantastisk dårlig fastlege, eller er det vanlig at legen ikke tar deg alvorlig når man kommer med komplikasjoner etter KS? KS er jo en operasjon og infeksjonsfaren er jo stor, hvorfor ikke da ta en blodprøve for mye enn for lite?

Fortsetter under...

• 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Det samme skjedde med meg også. Både for 5 år siden og denne gangen. Jeg kan lukte infeksjonen med klær på... og det renner gul guffelure ut av snittet. Jeg gidder ikke å kontakte sykehuset eller legen. Det gikk over sist. Går nok over denne gangen også. Gidder ikke å overbevise hverken lege eller sykehus om at jeg må ha antibiotika.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...