Gå til innhold

Hvis bilen nekter å starte en morgen, hva er det første som slår deg at problemet er?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hvis motoren ikke går runbdt, ville jeg tippe at det ikke er strøm igjen på batteriet. Hvis motoren går rundt, men bilen allikvel ikke starter kan det være f.eks tenninga eller ertt og slett for lite bensin:)

tanken er nesten full, og jeg hører ikke motoren, det er helt stille.

jeg tror det er batteriet og har satt den på lading, men ville bare høre hva dere tenker...

når jeg vrir rundt tenninga lyser oljelampa og temperaturmåleren (som normalt når man skal vri helt rundt om dere skjønner) men batterilampa lyste ikke, og det er jeg ganske sikker på lyste før, rett før man vrir helt rundt.

ble tullete dette her, men dere skjønner kanskje likevel

Annonse

å prøve mer får vi gjøre når gubben kommer hehe.. jeg er ikke spesiellt flink på biler. men den står på lading hvertfall.

men så det kan hende jeg må ha startkabler altså`??

det har vi ikke, men kan hende huseierne har,...

Har du sjekke kjølevæske? Min ville ikke starte, og da var det fordi kjølevæska var under minimum. Lett å fikse - men det er jo alt når man vet hva som er feil ;-)

er det ingen lyd? ikke et lite klikk en gang?

klikker d så tror jeg d er starteren.

kan også være batteriet men da skulle den vært helt død.

dynamoen lader batteriet så d er også en mulighet.

men er dog ingen mekaniker men d er hva jeg tror.

nå vet jeg ikke hvor du bor, men har du hatt masse regn(som vi har hatt) så kan det være fukt i pluggene også(eller andre deler av motoren). men spørs om det ikke er batteriet som er utladet.

Annonse

jepp.. nok kjøleveske... og det har ikke vært noe regn i det siste.. fungerte fint i går ettermiddag...

skal gi den ett par timer på ladern før jeg prøver å starte den...

har ikke tenkt over om jeg hørte klikkelyd, for det var gubben som var litt fortvila og ikke fikk start på den i morges, i halv 7 tida... så jeg var litt trett kan man si. prøvde flere ganger, men uten reaksjon..

lover å gi oppdatering, når jeg har fått skjekket det :-)

Ringe samboer og forklare problemet,- også guider han meg derifra mtp m det er noe JEG kan gjøre, eller om jeg bare må sette meg på sykkelen og komme litt sent dit jeg skal..Om ungene skulle vært med, må det avlyses :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...