Matitt ,Mini, og Ny Mage:) Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Jeg er litt usikker på om lillemor får "riktig" mat....Hun får for det meste grøt, middagsglass, most banan, avokado og fruktmos. Vi har prøvd endel med brødskiver, men hun spytter ut eller setter i halsen Jeg har dårlig samvittighet for at vi ikke lager hjemmelaget middagsmos...er det mange som gjør det? Ellers, noen tips til hva vi kan gi henne, for litt variasjon? Hun drikker også MME, tidlig morgen og før sengetid.
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Mi jente spiser nesten det samme som din. Men vi gir brød også, det liker hun heldigvis kjempegodt! Gidder heller ikke å gi hjemmelaget middag, så her går det i middagsglass. Men når vi har laget oss middag som hverken er for salt eller for krydret, så får hun smake vår mat også. Samt at hun får smaksprøver på det meste jeg putter i meg, for eksempel grønnsaker, frukt, smoothies (er en favoritt, hehe!!) osv... Alt går inn, ser ut til at hun liker det meste. Et lite matvrak, jenta mi Tips: puffet ris er en slager her når hun sitter ved bordet sammen med oss og vi inntar våre måltider. Da bruker hun lang tid på å plukke opp, og kan holde på kjempelenge med å småspise disse. Også genialt om du er på kafe. Har alltid en liten pose med puffet ris i stelleveska
Matitt ,Mini, og Ny Mage:) Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2009 Tusen takk for svar! Jo vi har prøvd puffet ris, men hun skjønner liksom ikke helt at det er mat! Har prøvd å putte det i munnen hennes selv, men bare spytter ut Hun skal visst ha mer smak på maten sin! Godt å høre at dere også bruker endel ferdigmat! Lillemor vil ikke ha noenting som det er klumper i, så det er vanskelig dette !
blomstre Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 Hei Har også ei som er skeptisk til klumper i maten. Men brød og mat gitt i biter går helt fint merkelig nok... Jeg har en potetpresse som jeg tar hennes mat i... den ser ut som en forvokst hvitløkspresse, har kjøpt den på en kjøkkenutstyrsforetning. Da blir maten helt finmost slik som 4 mnd glassene. Vi gir litt hjemmelaget og litt glass om hverandre etter hva som passer. Har ikke noe dårlig samvittighet om det blir mest glass i en periode :-) Snuppa spiser middag av varrierende mengde litt før oss. Når vi spiser så vil hun gjerne ha av vår mat også. Har vi noe passende så får hun biter av vår. En stor bit potet å gnage på går helt fint. Samme med stort sett alle typer kokte grønnsaker og ikke minst pastaskruer. Har vi noe som absolutt ikke passer til henne så er det kjempestas å få slike italienske brødpinner (grissini). Isteden for puffet ris har vi brukt en del havrefras (sånne puter). Ang brød så må dere vel bare fortsette å trene, og bruke smååå biter. Går seg nok til etterhvert. Varriere pålegget litt kanskje og se om det er noe som hun blir litt ekstra begeistret for som kanskje vil motivere?.. Hvis hun er glad i banan og avocado så går jo disse ann å ta på skiva også. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå