Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har til vanlig en syklus på 21 dager. Har denne mnd gått på dobbel pergo, og er nå på dag 29. Negativ CB i dag morges, ingen andre symptomer enn ømme bryst som jeg har lest her inne er helt vanlig rundt IKM da man har gått på pergo.

Flere her inne som har fått tull med syklus etter pergo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jajamen. Det er vanlig at Pergo forskyver syklus, både når det gjelder eggløsning og mensen. Jeg fikk selv på dobbel pergo forrige pp og fikk ikke mensen men test viste negativt. Det er ikke vanlig at pergo gjør at mensen uteblir, men det skjedde nå med meg. Har fått andre bivirkninger også, så det kan tyde på at pergo har klusset litt med kroppen min. Er på pausemnd nå og denne mnd kom EL ganske tidlig, noe som også er vanlig ved Pergo. Jeg hadde overhodet ikke ømme bryster når jeg gikk på pergo, noe jeg egentlig pleier å ha. Det er egentlig ikke så rart at kroppen blir litt anderledes av pergo, det er jo hormoner som kan sette kroppen litt ut av balanse..............

Skrevet

Hei og takk for svar! :o)

Hvor lenge ble din syklus forlenget? Litt frustrerende å gå her å vente på TR lissom...

Skal jo ha tre runder med dobbel pergo uten pause, så jeg vil liksom bare få TR så jeg kan begynne på nytt.

Men har selvfølgelig også ett aldri så lite (dog urealistisk) håp om at EL var forsinket og at jeg kanskje tester pos om noen dager. Hau...hehe..

Skrevet

Det er veldig slitsomt å vente på TR. Det er litt vanskelig å si hvor lenge syklusen min ble forskyvet siden jeg ikke fikk ordentlig mensen. Fikk litt brun utflod to dager etter forventet mens. Det varte noen dager og så var det over. Vet du når du hadde eggløsning? I utgangspunktet skal fasen mellom eggløsning og mensen være ganske fast, 14 dager. Pergoen kan forskyve litt, men bør ikke være mer en noen få dager. Det hender jo også at selv om EL slår ut på test så går det noen dager før egget faktisk slipper og da blir jo også en forsinkelse.....

Huff det er vanskelig å vite. Kanskje du bør teste igjen? Jeg tenker at det kanskje er lurt å stå over pergo en pp om du ikke får mensen og ikke er gravid.....Det er jo tøft for kroppen og få tilført ekstra hormoner.

Fikk du noe særlig med bivirkninger? Jeg hadde veldig vondt eggløsning og skikkelige hetetokter. Ellers ingenting.

Skrevet

Har ikke peiling på når jeg hadde EL, har EL av meg selv så jeg tenkte ikke over å teste. Men hadde innmari magesmerter for ca 8-10 dager siden, mulig det var EL. Kjentes ut som magen ble kniva opp...Ikke som mensmurringer, mye sterkere.

Av bivirkninger så slet jeg innmari med kvalme og svimmelhet mens jeg tok tablettene, men det gav seg så fort jeg var ferdig med kuren.

Nå har jeg hatt ømme bryster noen dager, men ser her inne at det er vanlig å ha ved bruk av pergotime.

Tar en ny test i løpet av helga hvis TR ikke kommer. Er bedt på vinkveld med jentene på lørdag så.

Skrevet

Nå er jeg 3 dager over IKM, ingen TR og negativ CB igjen i dag tidlig. Jeg har aldri vært forsinket unntatt ved graviditet, så pergo må ha klussa noe innmari med kroppen min. Hadde ømme bryster i 4 dager, det er nå borte.

Jeg har jo slitt med for korte sykluser siste året, helt nede i 21 dager, så dette er jo rett og slett helt dumt!!

Tester på nytt på tirsdag eller onsdag hvis TR ikke dukker opp.

Skrevet

Det kan godt hende det er pergoen som ordentlig klusser med syklusen din. Håper den kommer siden du har testet negativt to ganger. Du kan jo alltid ringe legen eller gynekologen din og høre hva som skjer? Som jeg sa sist så skal jo ikke pergo gjøre at mensen IKKE kommer.

Jeg fikk mensen på fredag :( Ikke ordentlig denne gangen heller så bivirkninger fra pergo ser ut til å henge igjen. Merkelige greier dette her.

Skrevet

Har min første mnd med Pergo nå, og vanligvis har jeg en syklus på 26 dage og begynner å spotte ca 3-4 dager før.

Så etter planen har jeg IKM på fredag :o hmm...kan man slutte å spotte med pergo, eller er det det at pergoen har forlenget syklusen min :(

Jeg har vanligvis eggløsning av meg selv på ca dag 12-13 og pleier som regel å merke litt murringer.

Men denne mnd har jeg ikke merket noe særlig egentlig, bortsett fra at jeg hadde bittelitt som kunne ligne på EL slim i helgen som var, bortsett fra at det var mer hvitt, og for 12 uker siden var brystvortene skikkelig ømme et par dager :S Kan syklusen bli forlenget med nesten 10 dager med Pero???? høres så utrolig lenge ut, og synes egentlig det var veldig greit å ha en 26 dagers syklus....var ikke så altfor lan ventetid liksom

Skulle nok testet etter EL :((

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...