Gå til innhold

Nummer 3 er en luring.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies jo om baby nummer tre. Og det stemmer i mitt tilfelle! Skikkelig luring, hun som bor i magen :)

Ble strippet for en uke siden, fikk etter det masse blodslim, murringer og kynnere. Fra igår natt har jeg hatt masse sammentrekninger med jevne mellomrom, som at noe holdt på å bygge seg opp. Og så i går kveld begynte de å komme tett og begynte å bli vonde. Jeg turte ikke helt tro at det kunne være noe på gang, gikk og la meg, og våkna i morges etter en lang og god natts søvn, bedre enn jeg har hatt på lenge. Og magen hadde roet seg mye. Men nå føler jeg meg litt lurt ;) Lurer på hvor lenge hun skal la mammaen sin gå sånn ;)

Bare et lite hjertesukk fra meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan skrive under på det, gitt; nr 3 er en luring ;)

Min ville slett ikke ut, uansett hva. Men han måtte jo til slutt ;)

Fødselen føltes ut til å starte annen hver kveld i 6 uker. Grusom tortur.

Du kan trøste deg med det, at før fødselen startet, hadde jeg et par rolige netter slik som du har hatt nå.. akkurat som om alt hvilte til den store dagen. Og pga 4 cm åpning, varte resten av fødseln kort.

Du trenger nok å sove litt godt før du skal bli mamma. Ikke godt å gå i fødsel og føle seg som en klut ;)

Håper prinsessen ikke blir så lenge som min (16 dager over) men uansett er hun vel snart i armene dine.. selv om hver dag føles som 100.

Skrevet

Takk for svar :) Håper det kan være et tegn, det at jeg fikk sove i natt.

Er redd for å gå lenge over terminen. Det er nesten en ukes forskjell på UL og menstermin, og menstermin er sist. Jeg har jobbet med bla. syke nyfødte, premature og på barneavdeling, og vet veldig godt hva som kan gå galt når man går lenge over termin. Er kjempebekymret og redd for ikke å bli hørt og tatt alvor av legene/jordmødrene, og at de tvinger meg til å gå 20 dager over menstermin. Føler de er så arrogante....

Og det gjør det ekstra ille å vente, enda det er noen dager til termindatoen.

Skrevet

Huff, ja.. Ikke gøy å gå over.

Min egen termin var 5 mai den gangen og UL 9 mai. Han kom 25 mai.

Må innrømme at jeg var helt fra meg! Fikk hjemmenr til fastlegen, hun var redd jeg skulle få en eller annen psykose. Men alt gikk over da han kom.

Godt han kom da han gjorde, for de nektet å sette igang, da det var for mye å gjøre på sykehuset med mange fødende.

Synes det er rart at man får gå i 3 uker over. Bærum sh sier det ikke er noe problem.. mens andre steder er det 10 dager. Merkelig.

Selv om jeg gråt og var redd (alt så jo fint ut med baby) så betydde det ingenting for dem. De bad meg være tålmodig og slappe av..

Kjenner nå at jeg synes det er skummelt å "passe på" min egen baby den siste tiden. Synes han er så rolig i forhold til resten av barna. Jammen mye man skal bekymre seg for, godt dette blir siste ;)

Hvilket sykehus hører du til?

Skrevet

Skal føde på AHUS, og de er veldig strikte i forhold til at UL terminen er loven! Og så regnes man ikke overtid før 14 dager etter UL terminen. Det provoserer meg...Synes de viser en fryktelig arroganse, og jeg anser det faktisk som de ikke lar oss bestemme over våre barn og vår egen kropp.

Skal være glad når jeg er ferdig med dette :)

Skrevet

Kan jeg og skrive under på. Spent på denne nummer 4.

Så mye falsk alarm jeg hadde med nummer 3! Svigermor ble til og med tilkalt nær midnatt for å passe søsken. Men hvem kunne dra på jobb neste dag, jo det var hun :-/

Og når vi endelig fikk kreket oss til sykehus gikk det 14!!! timer til hun kom ut.

1,5 og 3 timer med nummer en og to.

Skrevet

Er litt skummelt med denne nr 3 synes jeg. Jeg også ble litt lurt i forige uke da jeg trodde fødselen var i gang. Men det ga seg før barnevakt ble tilkallt. Nå blir det vel nesten slik at en får hjemmefødsel fordi man er redd for falsk alarm...Sist fødsel var på kun 3 timer fra første rie så det kan gå unna, bare jeg hadde visst når den var i gang da..

Skrevet

Høres ikke oppløftende ut, dette ;) Er vel bare å forberede seg på hjemmefødsel når huleboeren skal drive å rope ulv! hele tiden ;)

Skrevet

Ja jeg har fortalt mannen min hva han må gjøre hvis han må ta imot babyen. Vi har også gått igjennom førstehjelp på babyer.....greit å være forbededt he he..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...