pidamoja Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Vi venter vårt 3 barn.. Jeg er selv norsk, og samboeren min er fra Mexico.. Vi er veldig usikre på navn, siden barnet både er norskt og Mexicansk, så vi har forsøkt å finne navn som passer både på norsk og mexicansk (spansk) Fra før av har vi Philipo Emil.. (Emiiiil) og Anine Isabelle.. (Isabell) Pappa er mørk, mørkebrune øyne, svart hår, og mørk hud.. Barna, har brune øyne men ikke fullt så mørkebrune som sin far.. lysbrunt hår og gyllenbrun hud.. Så regner med at lillebror vil se noe ut som sine søsken.. Men nå er da problemet.. navnet til lillebror? noen forslag? Noen andre som foresten har/venter blandingsbarn? Fra hvilket land? og har dem norske navn? eller navn fra det andre landet?
Rampongi Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Vi får en halv-italiensk jente, jeg er norsk og sambo italiensk. Han har veldig mørke farger, men jeg ser at hans søster sin datter har fått bestafaren sine blåe øyne, mens både da mor, onkel og bestemor har brune. Mine foreldre og søsken er også veldig mørke, mens jeg ble blond og blåøyd, så hos oss føler jeg at alt kan skje i forhold til farger. Selv om hun mest sannsynlig får brune øyne. Vi lander nok på et norrønt navn, da jeg ikke vil blande norsk og italiensk, men velge en av delene. De italienske navnene vi har funnet blir vi ikke enige om, så så fremt jenta ser ut som om hun kan bruke et norrønt navn, så går vi for det. Du hadde plukket ut veldig fine navn på dine to synes jeg. Selv om de kanksje er en blanding, så ble det veldig internasjonalt og pent Lykke til i navnevalget!
Gjest Antarctica Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 De fleste klassiske navn vil jo passe, og bibelnavn eller greske navn. Men dere kan kanskje styre unna helnorske navn som Oddbjørn og Guttorm...?
Atin83 Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 Vi får en liten sjokoladebaby... Jeg er norsk mens min forlovede er fra Nigeria.. vi tenker oss et navn som går både på engelsk og norsk. De fleste bibelske navn fungerer jo fint da.. På førsteplass hos oss er Eliah..
BlirSnartMamma Skrevet 9. juli 2009 #5 Skrevet 9. juli 2009 Vi får og blandingsbarn! Jeg er norsk og min sambo er arabisk =) Trenger tips selv vi... Noen på listen er: Benjamin Aron Elias Jakob Dennis Men falt veldig for Eliah nå...
Vannmann35 Skrevet 9. juli 2009 #7 Skrevet 9. juli 2009 Navn jeg synes står i stil med søskenes er: Felix Oliver Nicolay Elian Silas
mammaTil2Jenter Skrevet 10. juli 2009 #8 Skrevet 10. juli 2009 så spennende med blandings barn, barna dine høres veldig nydelig ut.. Navnet til gutten din falt jeg pladask for, så utrolig peng og samtidig tøft.. Philip er jo mye bruk og Emil (vanlig uttalelse) Men Philipo Emiiiiil, var jo bare så inmari tøft! Til neste gutt hadde jeg kanskje foreslått Felix som fornavn, også kanskje et mellomnavn da, spm sine søsken.. dere finner nok ut av det og får en men liten gutt men et pent navn som sine søsken
Nå kommer lillebror:) Skrevet 10. juli 2009 #9 Skrevet 10. juli 2009 Hva med Ruben? Felix? Andreas? Eskil? Vi har blandingsbarn (tyrkisk/norsk), og bruker tyrkisk etternavn. Har ei jente som har fått norsk navn som SAMTIDIG er tyrkisk - det var vanskelig å finne! Prøver det samme til gutten vi nå venter, men sliter skikkelig... Ender kanskje opp med et norsk navn som klinger bra på tyrkisk. Viktig for oss at hvertfall fornavnet fungerer i Norge siden det er her vi skal bo.
Castho Skrevet 10. juli 2009 #10 Skrevet 10. juli 2009 Vi har mexikansk familie og det er jo så mange fine navn å ta av: Antonio Andres Alejandro Bastian Bendic Carlos Caspar Daniel Frederico Gabriel Hernan Isaac Jaime Jose Leon Martin Nicholas Pablo Sebastian Santiago Kjenner flere blandingsbarn: Fra mosambik : Atle og Catharina Fra Equador: Alma og Bendik Fra botswana: Amanda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå