Ninja87 m TO gutter i magen<3 Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Hei. Har hørt at man kan bli nektet epidural om man har tatovering i korsryggen. Noen som vet om dette stemmer? Skal føde tvillinger om en uke, og har selv en 7 år gamel tatovering i korsryggen. Så håper får all del at dette bare er en myte! På forhånd takk for svar
Tøssa Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 må vel i tilfelle være om tatoveringen er akurat der han må sette epiduralen det da, er vel et eller anna om at fargestoffene kan følge med inne eller noe i den duren...men ikke noe jeg vet sikkert. ta det opp med JM så får du vite sikkert
MღM Skrevet 8. juli 2009 #3 Skrevet 8. juli 2009 Ei venninne, som er sykepleier, fikk beskjed av en lege der hun jobbet at nå "fikk hun ikke epidural" når han så at en anna sykepleier hjalp hun å rense tatoveringen når den var ny. Husker ikke helt hvor i korsryggen den sitter, men vil tro det er når den sitter der det er naturlig at epiduralen settes. Har forsåvidt ingen peiling selv, men venninna mi sa at grunnen han sa dette var det med farvestoffer, som skrevet over her. Fare for infeksjon. Dette her er en del år siden, så jeg husker ikke 100% hva som var greia, men husker at jeg tenkte at jeg skulle nå ihvertfal ikke ha en tatovering der hvis det var tilfelle, he he. Hør med jm eller legen du så får du sikkert et ordentlig svar.
Tyren78-09+12 Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 ææh..jeg har også tatovering i korsryggen!! hvor hen settes epidural da? Min tatovering er midt på korsryggen fra rumpa og ca 10 cm oppover, ikke veldig bred. Den er svart. Håper virkelig jeg får mulighet for epidural dersom det blir skikkelig vondt under fødselen.... har hørt at det hjelper masse.
erteposen + 4 Skrevet 9. juli 2009 #5 Skrevet 9. juli 2009 Det kommer an på tatoveringen og anestesilegen. Det har vært diskutert før på dib, og mange med har fått epidural. Noen har også blitt nektet. Det er en viss fare knyttet til fargestoffene, samme hvor gammel den er, men finnes det en åpning settes den der. Epidural er jo standard med tvillinger, jeg skal føde selv innen to uker, og jeg tror de vil strekke seg langt siden epiduralen har en livsreddende funksjon om tvillingene sliter og må ut raskt. Det er jo ikke ren smertelindring.
Lykke X 4 Skrevet 9. juli 2009 #6 Skrevet 9. juli 2009 Det stemmer det Kolberg sier om at det er stoffer fra tatoveringen som kan følge med.
lykkemagen- endelig mamma! Skrevet 9. juli 2009 #7 Skrevet 9. juli 2009 I følge anestesilegen som underviser legestudenter på Haukeland stikker de ikke gjennom hud med tatovering- men det betyr ikke at du ikke kan få epidural. Hvis de ikke finner et punkt uten farge å stikke på legger de bare et lite snitt i huden- og stikker der, problemet løst. Så du blir neppe nektet epidural av den grunn, i allefall ikke du som har en god medisinsk indikasjon (tvillinger). Masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå