Gå til innhold

MA for 2 uker siden - EL og prøving igjen - noen som kan svare meg??

Augustbaby :)!

Anbefalte innlegg

Hadde utskrapning for 2 uker siden - var i min 9.uke og trodde egentlig alt var bra, men den gang ei... Uansett - blødd minimalt og på mandag (12 dager etter utskrapningen) tok jeg en el-test for moro skyld - både digital og billigstrimmel. Billigstrimmelen var positiv mens den digitale var negativ...tok ny test på tirsdag og da var plutselig den digitale også positiv. Det eneste jeg vil nå er å bli gravid igjen så vi har startet prøvingen allerede.

Er egentlig veldig overrasket over at kroppen har kommet seg så raskt! Også tatt graviditetstest som sakte men sikkert har blitt svakere og svakere, noen med samme erfaringer og hvordan har det gått med dere?? Betyr det at jeg har EL nå at jeg kan ta en gravitest om 14 dager ca?

Før jeg ble gravid hadde jeg EL typisk 16 dager etter mensen og sykluser på 30-32 dager, hvordan har deres sykluser blitt etter MA/SA?

Håper dere kan dele noen av erfaringene deres :) (føler det er så mye jeg skulle spurt om når jeg var på sykehuset, men da var jeg strengt tatt alt annet enn tilregnelig...)

Fortsetter under...

Heisann.

Veldig trist å høre at du mistet. Din historie er ganske lik min. Jeg mistet da jeg var i uke 10. Eller det vil si, jeg skulle vært i uke 10, men den lille døde nok i uke 6. (ble oppdaget på ul i uke 10) Jeg testet ikke etter el i pp-en etter utskrapningen, men jeg blødde i ca to uker og fikk mensen på dag 35. Det var jeg egentlig ganske fornøgd med. (hadde hørt at for noen tar det flere mnd)

Jeg var veldig i tvil om vi kunne begynne å prøve igjen med en gang. Det ble en slags mellom løsning der vi prøvde "litt". Da jeg fikk mensen kom det mye "grums" ut, rester etter utskrapningen. Jeg tror derfor ikke at jeg hadde kunne bli gravid den mnd selv om egget hadde blitt befruktet.

Før ma-en hadde jeg syklus på rundt 31-32 dager. De første mnd etter utskrapningen fikk jeg faktisk kortere syklus, rundt 28 dager og el rundt dag 14. Nå er jeg tilbake til rundt 32 dager. ( tror jeg hadde rundt fire pp-er med syklus på 28 dager).

Det høres ut som om kroppen din er kommet raskt tilbake i normal syklus. Jeg burde nok ha ventet en mens før vi prøvde igjen, men det hadde jeg ikke helt tålmodighet til. Kanskje kroppen din er litt mer klar enn min var. For min del tok det laaaaang tid før jeg ble gravid igjen og da mistet jeg i sa i uke 5....

Du må bare spørre mer om det er noe du lurer på. Kjenner meg så godt igjen fra tiden etter utskr.

Lykke til.

Klem

Hei du:)

Jeg hadde en MA 27/5. Tok en CD test etter tre uker, da var den negativt så ikke meg hCG da. Testet positiv EL-test 20 og 21 juni, fikk første mens etter MA nå 6. juli. Og det føler jeg var greit, virkeer som kroppen hadde godt av og rense seg litt etter MA. Og at kroppen trenger sin tid på og komme seg igjen. Jeg blødde ikke så mye etter MA. Og de to siste dagen var nok en TR.

Men håper veldig på en god tilbakemelding etter eggløsning neste helg:)

Tror min syklus ligger på ca. 29 dager.

Ønsker deg lykke til:)

Tusen takk for svar :). Tror legen som foretok inngrepet var veldig nøye og fikk med seg det meste. Blødde bare 1 dag og hadde litt brunlig utflod til midten av forrige uke - etter det har det ikke vœrt et eneste tegn til verken friskt eller gammelt blod så virker som om jeg har vœrt veldig heldig ift det jeg har lest at andre har opplevd her.

Det psykiske er det verre med da...begynner å komme meg nå, men merker at jeg klamrer meg veldig fast til tanken om at jeg skal bli gravid med en gang og er litt redd for at jeg skal få meg en liten knekk igjen. Hvordan har dere taklet det??

Hadde også en SA i februar i uke 6, men får ta med meg det positive i at det virker som om det går greit å bli gravid og tenker at "med det 3. skal det skje" osv...

Lykke til videre med dere også :)! Andre klarer det jo, så da må vel vi og klare det!?

:)

Jeg melder meg inn i denne klubben. Hadde MA og utskraping for akkurat to uker siden. Blødde ikke så mye etterpå, men det kom en ny omgang etter en ukes tid da jeg blødde og spottet litt igjen. Men nå virker det som alt er over, og jeg venter på EL. Kommer til å småprøve litt, men tør egentlig ikke trå til skikkelig ennå - er foreløpig redd for å bli gravid igjen. Hadde en senabort i vinter, og denne MAen var et hardt slag, var så sikker på at det skulle gå bra denne gangen.

Men må jo prøve, ellers blir det jo garantert ikke noe barn.

Heia, først må jeg si at det var trist du mistet. Kjenner meg veldig godt igjen i historien din. Ma juli08, var 9 uker, og Ma 12 april 09, da var jeg 11 uker på vei. Det eneste jeg tenkte på etter dette var å bli gravid fort igjen... Jeg har også sykluslengde på 31/32 dager, og har funnet ut at eggløsningen ligger på dag 16-19 etter m. Fikk menstrasjonen tilbake 1 mnd. etter utskraping( 18.mai). Vi dro på ferie 18. juni, og forventet at m.. skulle komme, noe den ikkje gjorde. Nå har jeg vært på tidlig ultralyd, er 6+3 uker. Går på blodfortynnende, abyl-e, og skal få tett oppfølging i fra UNN (sykehuset). Jeg tør ikkje glede meg enda, er livredd for å miste igjen..Men stå på du, hørte bare om historier her inne om at det var mulig å bli gravid igjen fort,,trodde ikkje det skulle skje meg, men det gjorde det allså

Klæm

Annonse

Jeg mistet også min baby i 14+0 for en uke og en dag siden i dag - men den hadde nok vært død en stund, for den var mye mindre enn den skulle vært da den kom ut i forhold til hvor langt jeg var kommet. Hadde utskrapning for en uke siden i dag - det var bare litt forstersekk igjen, men jeg ville bli ferdig med det der og da heller enn å sette skjedepiller selv. Sluttet å blø for to dager siden og kjenner det som om jeg har EL nå, men kan ikke skjønne at det kan være mulig. Men det hadde jo vært helt fantastisk. Har lyst til å bli gravid igjen så fort som mulig.

Hei lihj:)

Så hyggelig og lese at du er gravid igjen:) Jeg går også på blodfortynnende sprøyter og Albyl-E og håper det er nok til at kroppen skal greie og bære frem et barn. Vi har lett for å bli gravide men har ikke greid og bære de frem:/ Derfor er jeg skeptisk til om vi skal få det til, men håper selvsagt. Skal også til litt mer utredning på Riksen så jeg håper de har en oppskrift som vil funke:)

Ferdig med første mens etter MA. Og det kom ut mye "grums" her også føler jeg, så nå håper jeg den errenset opp til neste prøving. Har vel da etter planen EL rundt neste helg. Starter vel testing i midten av neste uke tenker jeg:)

• 2 uker senere...

Hei dere, da er jeg i samme båt og melder et hei her inne:-)

Fikk mens akkurat 28 dager etter MS og hadde positiv EL for nøyaktig 14 dager siden. Vi prøvde ikke da men er klar for neste runde. Skal ha EL om 10 dager. kommer til å gå i soenning framover og har en god følelse inni meg om at det skal gå bra denne gangen:;-)

Lykke til dere også, så sees vi sikkert i "første trimester".

M

Gurimalla!! Jeg tror jammen meg jeg er gravid igjen! Har ikke testet positivt enda da (IKM er vel onsdag/torsdag), men kroppen føles akkurat på samme måte som da jeg oppdaget at jeg var gravid sist... Puppene er superømme, magen er som en ballong og et par andre ting som tilsier det..... Men det er jo nesten for godt til å være sant så får prøve å dempe forhåpningene litt (selv om det uansett blir en gedigen nedtur hvis jeg ikke er gravid..).

Hvordan går det med dere andre??

:)

Hei snikende_ullteppe :o)

Da krysser jeg fingre og tær for deg. Det hadde vært morro om du hadde blitt gravid! Husk: alt ordner seg for snille jenter :o)

Selv hadde jeg utskrapning igår. Trodde jeg var 8+1 for én uke siden, men UL viste to tomme fostersekker (tvillinger) men uten antydning til foster. Jeg håpet i det lengste at jeg skulle være endel kortere på vei enn vi trodde, men håpet brast på fredag da jeg fikk påvist nedgang i HCG. Helgen var superlang og jeg trodde aldri den skulle ta slutt.

Jeg føler en lettelse nå når utskrapingen er overstått. Nå kan jeg bare vente på neste menstruasjon og eggløsning og så kan vi prøve på nytt.

Det har vært en tung erfaring som jeg ikke unner noen andre. Selv om alle sier at det er naturlig at det skjer og at nesten alle opplever dette, så er det en fattig trøst når du står der ...

Ønsker deg lykke lykke til, og jeg håper vi alle sammen kan få gleden av å bli mor i 2010 :o)

Klem

Så trist å høre at du har mistet...ikke noe gøy! Og ja, selv om fornuften og alle sier at det er en naturlig forklaring hjelper det liksom ikke så veldig mye når man er midt oppi det. Men tiden leger alle sår osv... Håper du klarer deg sånn passe bra i alle fall og at kroppen kommer raskt inn i normal rytme igjen.

Var og hilste på en 2 dager gammel baby på sykehuset i går, trodde det skulle gå fint, men da jeg kom dit begynte jeg å gråte som en foss...så tar nok litt tid før det psykiske er på plass - 4 uker siden i dag...

Går fortsatt og venter på at TR skal komme på besøk da, men absolutt ingen tegn på det. Gravitesten er fortsatt negativ og puppene strutter i takt med ballongmagen som jeg har gått rundt med i over en uke nå, så jeg er i grunn ganske spent!

Ta vare på deg selv :)

Klem

Annonse

Hei snikende_ullteppe!

Jeg forstår baby-reaksjonen din veldig godt. Kjenner jeg blir om mulig ennå mer følsom i forhold til babyer og barn nå jeg også. Etter forholdene føler jeg meg ganske greit. Har noen opp- og nedturer, og idag har jeg hatt et intenst behov for å knuse tallerkner, men har heldigvis klart å holde meg selv i tømmene.

Det som skremmer meg mest er tanken på at jeg faktisk kunne ha gått helt til UL i uke 18 og trodd at alt var ok. Jeg forstår ikke at kroppen ikke "rydder opp" selv.

De siste dagene har både jeg og mannen min vært sikre på at vi vil prøve igjen med én gang, men idag har tanken "klarer jeg å gå igjennom dette ennå en gang i løpet av kort tid - i verste fall?". Er litt mer usikker nå, men jeg får bare ta tiden til hjelp. Alt ordner seg for snille jenter, og sikkert også for meg :o)

Jeg gleder meg til å høre hvordan det går med deg!

Ta vare på deg selv du også! :o)

Klem fra tidligere vintermamma 2010 (endret nick nå som jeg dessverre ikke blir vintermamma ...)

Hei igjen!

Fikk faktisk en svak positiv strek på lørdag, men samtidig forsvant ballongmagen og de ømme puppene som dugg for solen så tenkte "javel" og nå ser det ut som om jeg har fått mensen :(. Så var sikkert bare rare menssymptomer etter ma'en som spilte meg et puss.

Positivt tross alt at kroppen har kommet seg raskt, så nå er det bare å se fremover nok en gang og håpe at den sitter neste gang...

Jeg synes det var litt rart første gang vi hadde sex etter utskrapingen - måtte virkelig jobbe med meg selv for å klare det... Og tenkte det samme som deg - vil jeg virkelig gå gjennom det en gang til?? Det hjalp å snakke om det og tenke gjennom det uttallige ganger. Prøver å tenke litt sånn at "alt man ikke dør av blir man sterkere av"...

Lykke til videre, satser på at vi sees på 1.trimester snart :)

Klem

Håper det går bedre med deg, og at spiren sitter hos dg snart:)

Jeg tror virkeleig på at den erfaringen man har fått av denne mistingen, gjør at man stiller sterkere når man blir gravid igjen. For det første vet vi at vi overlever, og at man kommer seg videre ved og sette et ben fremfor det andre..........

Men at det er tøft og man får en del reaksjoner underveis, er sikkert. Jeg hadde en venninne som fikk barn rett etter min MA, og jeg kjent på meg selv at jeg bare måtte holde meg unna til jeg var klar for det. Og når jeg ble det, fikk vi et hyggelig møte der jeg fikk lukte på denne lille og hun og jeg delte noen horminelle tårer:)

Håper vi får det til snart, alle vi som er er inne og ønsker og prøve igjen:) Håper vi snart kan dele hyggelige nyheter med hverandre:)

Klem fra

Håper spiren din sitter snart! Vet du, snikende_ullteppe, jeg hadde samme erfaring som deg - graviditetstegn som bare juling uker etter SA, mistet 13 + 6. Alle graviditetssymptomer ble borte med en gang. Fikk så positiv CB test en uke etter el, men det var bare hormoner som hang igjen tror jeg. En uke senere forsvant ballongmagen og de ømme puppene - og i helgen fikk jeg negativ test. Krysser fingrene for at det gikk bedre med deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...