Gå til innhold

Trenger man tåteflasker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs og har nå nesten fått handlet inn nesten alt jeg trenger, men det jeg lurer på er: Trenger jeg å kjøpe inn tåteflasker?

Jeg vil så gjerne amme, og lurer på om det er sånn at jeg trenger å kjøpe inn flasker før fødselen? Eller kan jeg vente til etterpå for å se om jeg trenger dem?

Det samme gjelder vel en pumpe?

Det koster jo ikke så mye å kjøpe inn noen for å være på den sikre siden, men er det nødvendig? Hva sier dere som har vært igjennom dette før? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også førstegangsfødende, men kan jo fortelle hva jeg har gjort. Jeg har kjøpt inn både pumpe og flasker, bare sånn i tilfelle. Kan jo ha for mye eller for lite melk, en vet jo aldri hvordan det blir selv om man helst ønsker å amme..Orker ikke stresse med å kjøpe inn hvis jeg må det når vi kommer hjem fra sykehuset.. Jeg synes uansett det er greit å ha flaskene i hus, blir bruk for dem når mormor skal sitte barnevakt:)

Skrevet

Smart å ha det greit i tilfelle, gjorde det med førstefødte til meg å ble syk ei lita tid etter fødselen så måtte bruke medisiner som gjorde at jeg ikke kunne gi henne melka mi.....

Så jeg pumpa ut melk å kasta den å ga henne erstatninga de tre dagene det var snakk om, så når det var ferdig så kunne jeg amme igjen.... Utroli glad jeg hadde allt greit hjemme da husker jeg...............

Så råder deg til å kjøpe jeg da :)

Skrevet

Takk for gode råd:)

Det er ikke alltid så lett å vite hva man trenger og hva man bare MÅ ha :) Nå ha jeg i alle fall skaffet meg en pumpe og noe flasker for sikkerhets skyld.

Skrevet

Sit og les den der "mamma for første gang" av Gro Nylander, og ho seier at om ein skal unngå flasker, iallefall i starten av amminga, og heller bruke skei, kopp med tut eller noko slikt om ein treng å pumpe og gi i starten. Dette er fordi det er to forskjellige suge-teknikkar som blir brukt, og babyen kan bli forvirra om den får flasketeknikk for tidlig, og kan då slite med å ta pupp etter det. Derfor skal ein unngå narresmokk også inntil amminga er godt etablert, og ungen fikser å veksle mellom teknikkane.

Eg har ingen erfaring sjølv altså, berre gjengir det som blir sagt i boka.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...