Gå til innhold

Vet noen hvor man kan kjøpe garderobe-dører?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan bare på det varmeste anbefale skapnett.com!! De har utsalg her i oslo og kanskje andre steder, men man kan uansett bestille fra nettet og få de tilsendt. Vi er superfornøyd, og det var desidert billigst av alle de stedene vi sjekket. Vi har to skyvedørsgarderober, og den ene har speildører. Vi betalte ca 5000 kr for begge garderobene med endevegger, skinner, "hjul" og dører til sammen! Samme dører hos f.eks Maxbo ville kostet mange ganger så mye. Tror det var noen få hundre for endeveggene og så ca 1000 kr per dør. Enkelt å montere var det også. Anbefales:)

Når du skriver "gammelt innebygd skap" tolker jeg det som et skap fra før ca 1970, og derfor antar jeg at skapdørene har fals (altså at skapdørene målt på yttersiden er tre-fire cm større enn skapdøren målt fra "skapdsiden, med en tydelig "kant" langs alle sider på "skapsiden"), og vanlige gammeldagse skaphengsler, ikke "kjøkkenhengsler" av "klikk-typen". Slike skapdører skal du få slite med å finne tak i nå i dag! Her må du antakelig få en snekker til bygge nye skapdører (noe som ikke koster en formue, dersom du skal ha et par av dem og snekkeren kan bruke de gamle dørene som mal, men det blir jo ikke helt gratis da, 1500-2000 kr pr dør må du nok regne med). Og du KAN være heldig og finne rester av slike falsdører om du spør på et eldre byggmarked som også eksisterete før 1985-1990. Da får du dørene antagelig nesten gratis.

Men (om det er falsdører) hvorfor skal dørene skiftes ut? Slike dører er vanligvis solid laget og det er antagelig både lettere og billigere å pusse dem opp enn å skaffe nye dører med fals.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...