Vannmann35 Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Tenker når på dagen/kvelden? Gir dere i forbindelse med måltider eller? Kvier meg slik for å gi henne tran, da jeg vet hvor utrolig vondt det smaker... Og melk og tran i kombinasjon høres jo forferdelig ut... Vel, er jo til hennes beste da!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Vet du, de fleste babyer synes faktisk at tran er godt=) Helt sant! Pleier jo å komme noen grimaser selvsagt, men det er mest fordi det er noe nytt og uvant- med en heelt annen konsistens enn mm.. Vi ga tranen fra sprøyte i starten- uten nål selvsagt, som en del av kveldsstellet mens hun lå på stellebordet. Da smatta og svelga hun som bare det;)
Vannmann35 Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2009 Testet det ut nå når jeg la henne på stellebordet - gikk kjempefint :-) Skal også gjøre det til en del av kveldsstellet - takk for tilbakemelding :-)
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 8. juli 2009 #5 Skrevet 8. juli 2009 d-vitamindråper er redningen! Fatter og begriper ikke at helsesøster ikke anbefaler det isteden for å trykke tran ned!! Ta 5 dråper i melkflasken, eller i grøten, eller på ei skje... Myemye lettere! Jeg liker ikke tran, så hvorfor trykke det i henne når hun tydelig ikke liker det! Det er ikke meningen å høres sint ut altså:-p
blomstre Skrevet 9. juli 2009 #6 Skrevet 9. juli 2009 Hei Sugarbells Tran anbefales ikke utelukkende pga d-vit, men også pga fettsyrene (omega3). Klart man ikke skal tvinge det i de hvis de ikke liker det, men det er jo lurt å prøve tran først... og så eventuelt gå over til alternativet :-) Her ble det også d-dråper.
Lunita_ Skrevet 9. juli 2009 #7 Skrevet 9. juli 2009 det kommer til å gå bra:) Småtten er har fårr tran siden han var 4 uker,og han liker det faktisk..Nå er han 10 mnd.. Han har alltid fått det på morgenen i forbindelse med frokosten:) han likte det ikke til å begynne med,men må jo vennes til slik som alle nye smaker:)
Cornelianelia Skrevet 9. juli 2009 #8 Skrevet 9. juli 2009 Vi gir d-vitamindråper, men er dessverre ikke flinke til å få det inn i den daglige rutinen. Har hengt en stor lapp på kjøleskapet med påminnelse om D-vitaminer. Grunnen til at jeg gir D-vitamindråper fremfor tran er gulping. Trangulp overalt frister lite. Vi ga D-vitamindråper til storesøsteren også, og gikk over til tran når gulpealderen var ferdig. Hun synes tydeligvis ikke at tran smaker vondt, og det selv om hun får naturell, ikke sitronsmak e.l.
mamarama og lille banan Skrevet 9. juli 2009 #9 Skrevet 9. juli 2009 Lille banan elsker tran, og blir helt gira når tranflaska kommer på bordet Han får tran til lunsjen.
Lillepusen-78 Skrevet 9. juli 2009 #10 Skrevet 9. juli 2009 Gutten vår er også glad i tran. Gir den med sitronsmak, for den bruker vi voksne, og den lukter ikke så ille heller. Gir den etter kveldsgrøten...
Vannmann35 Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 9. juli 2009 Bare et lite spørsmål... Vet man skal være veldig forsiktig med å gi sitrus til små barn, er det da egentlig noe lurt å gi tran med sitron i? Eller er det så liten mengde at det ikke har noe å si?
Lillepusen-78 Skrevet 9. juli 2009 #12 Skrevet 9. juli 2009 Vet ikke om det er "ekte" sitrus.... Har iallefall sjekket med både hs og Møller, og fikk beskjed om at det er helt ok å gi denne varianten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå