Gå til innhold

Hvor mye spiser deres på ca 6 mnd`???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser en del innlegg og føler lillegutt spiser så lite hehe men han legger greit på seg sier HS så hmm.. han får mme og 3 x grøt, en morgen, en midt på dagen og en til kveld. Hater middag.. og spiser mme to ganger om natten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, hvis din spiser lite, spiser jo min nesten ingenting.... Og likevel legger han godt på seg... Min får tre (eller fire) måltider mm om morgenen/dagen pluss et beger fruktmos, maisgrøt på kvelden og kanskje et måltid mm igjen hvis han våkner etter leggetid. Han sover natten gjennom uten mat. Våkner han, får han en flaske utvannet fruktjuice (han liker ikke vann enda).

Skal begynne å gi middagsglass i løpet av denne/neste uke. Han er forresten akkurat 6 mnd. :)

Skrevet

Hehe oki... synes bare han spiser så lite. Merker jo også at før så kunne jg lage 200 ml hver måltid nå drikker han aldri mer enn 130 max 150 mme. Er ikke alltid han vil ha så mye grøt heller. Jeg har jo gitt kun 2 x grøt men siden han ikke vil ha middag så har jeg økt med 3x grøt.

Skrevet

Heisann;) hvordan er det med dere?

Nå er jenta mi 7 mnd og føler endelig vi er inne i en god rytme på spisinga;) Frokost ca 100-130 ml mme, grøt til lunsj, halvt 4mnd glass til middag, grøt til kvelds sammen med litt mme, maks 100 ml. Får en flaske mme på natta og da spiser hun 150-180ml mme. Ikke alltid hun spiser så mye av grøten eller middagen men har sluttet å tilby mme etterpå for hun drikker så lite uansett. Gir heller vann. Reiser på ferie i 3 uker imorgen så er litt spent på hvordan vi skal få til alle måltidene framover!!

Skrevet

jenta mi er snart 7 mnd og hun får grøt og 150ml mme til frokost og grøt og mme til lunsj, de varme dagene som har vært har hun ikke spist lunsj så varierer men ca 100 ml mme til lunsj og middag som jeg har laget selv, er nesten et 6 mnd middagsglass og max 125 ml mme.

og kvelds samme som frokost. ingen nattmåltid, legger seg mellom 7 og 8 m kvelden og er oppe mellom 7 og 8 om morgenen

Skrevet

hei:)

min lille pode som er litt over 5 mnd spiser dette

kl 8 mme 250ml

kl11.30 mme 250ml

kl15 middagsglass+ 150ml mme

kl 18.30 en porsjon grøt+150ml mme

Skrevet

Datteren min blir 6 mnd på lørdag og her starter dagen ca kl 06.00 med pupp. Klokken 08.00 får hun grøt og et halv beger med fruktmos og litt pupp etterpå. Når hun våkner fra formiddagsluren sin er det pupp igjen. Resten av dagen er det pupp når hun ønsker det, men får grøt til kvelds med resten av fruktmosen pluss sviskemos. Er dette for lite? Burde hun få et grøtmåltid (eventuelt middag) på ettermiddagen også?

Skrevet

Må legge til at hun ikke spiser i løpet av natten.. Kveldsmat i 18-18.30 tiden.

Skrevet

Mini blir 6 mnd om under 2 uker.

Spiser pupp ca 0600..

Flaske rundt 8/9 på morgenen på 200 ml + litt grøt

Flaske til lunsj ( 180) + fruktmosbeger

180 ml på flaske til middag + litt middag på glass evt litt grøt.

200 ml mme på kvelden + 1 fruktmosbeger.

Er hun sulten om natten får hun enten pupp eller flaske på ca 125 ml.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...