Mamma til 2 søte jenter Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Har i dag målt hjemme med målebånd at symfose fondus målet er 37-38 cm. Ser at det ligger langt over snittet og over det som er i uke 40. Noen andre som har store mager?? Er veldig glad at jeg skal til Fødepoliklinikken til uken til både jordmor og lege for ultralyd. Har hatt større og større livmor for hver kontroll jeg har vært på (altså en god del over gjennomsnittsstreken), og er nå meget spent på om de kommer fram til det samme som meg.`Det gjorde iallefall jordmor forrige gang jeg målte. Til uken er det 4 uker siden sist gang jeg var til kontroll, så ser virkelig fram til det nå når jeg ser at magen er stor. På forrige ul var hodets størrelse rett under gjennomsnittstreken, mens magen lå øverst på det grønne feltet over gjennomsnittsstreken. (samme skjema som det som er på helsekortet for gravide). Har i tillegg merket mye nedpress mot bekkenet og urinblæra. Akkurat som det om hun prøver å feste hodet... Noen som er plaget med dette?
an Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 jeg har også stooor mage,begynner å nerme seg utenfor det grønne området,er i uke 32.jeg fikk vite at hun ligger i sete og at magen gjerne blir større da,for det er kunn magen lissom,jeg har ikke lagt på meg stort,jeg merker også press mot blæra men det er for att hun sparker den veien.men hører gjerne fra andre ang dette for er ganske bekymret selv over str.de sier så lite til en lissom.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 11. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. juli 2009 Ja, enig i at de sier lite om det. Ved forrige kontroll på Fødepoliklinikken i uke 32 sa de at vi måtte se an til neste kontroll i uke 36, for på ul kontrollen i uke 32 begynte livmora å bli stor og magen var veldig stor. Så er svært spent på kontrollen til uken. Noen andre som også har store mager så tidlig???
mamma til <3to<3 Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 I forrige uke var jeg hos jordmor, og hun målte 38 cm....i uke 36... Så jeg har også stooooor mage. Har bare lagt på meg 10 kg, så tror jeg får en stor guttebaby....:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå