Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har den tredje vært i forhold til de to andre??

Hører liksom så mye om den tredje fødselen,og må innrømme at jeg gruer meg litt til det hele.Har hatt to styrtfødsler som selfølgelig har vært intense og vonde,men det har gått veldig greit begge gangene og ingen komplikasjoner under fødsel eller etterpå..

Har liksom på følelsen at dette blir noe helt annet,men det er mye pga det jeg hører om tredjemann "den lure"..;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min tredje fødsel var ganske lik nr 2 bare at den gikk raskere (fødsel 2 stoppet liksom litt opp), omtrent dobbelt så fort. Hadde veldig mye smårier/maserier i dagene før og trodde flere ganger at ting var igang uten at det var det (luringen). Forskjellen var at riene var mindre vonde og at småtten kom ut med armen inntil hode, så det var jo vondt da. Veldig grei og lett fødsel egentlig :-)

Skrevet

Håper ikke fødsel 3 skal bruke halve tiden av nr 2 hehe....fra 3 cm åpning med nr 2 gikk det bare 2 timer...og jeg har 1 time kjøring til sykehuset...uff skummelt

Skrevet

jeg fikk og høre det av jordmor at " fødsel nr tre er luringen" :) jeg hadde raske og fine fødsler med nr 1 og 2. Fødsel nr 3 var også fin, egentlig, men det drøyet litt før den satt sånn ordentlig i gang. Begynte å kjenne litt kl 23 på kvelden, men lå hjemme helt til kl var 05.30- for riene kom ikke skikkelig i gang. Det skal sies at jeg har en sperre med å føde på natten, så jeg lå kun på sofaen uten å bevege meg. Når jeg reiste meg opp tidlig på morningen satte det i for fullt, så da var det bare å komme seg i bilen. Der stoppet det opp igjen, så jeg satt i bilen og ventet-og bestemte meg for å ta en rusletur..Da kom de kraftige takene igjen og vi gikk opp på føden, og 20 min etterpå var hun født.

Så her var fødselen veldig fin egentlig, bare at det tok litt tid før den kom sånn skikkelig i gang. Håper du får en flott fødselopplevelse, lykke til! .)

Skrevet

Dytter denne tråden, for jeg bekymrer meg for det å komme igang med rier......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...