Ranni Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Min far kunne fortelle meg at moren min mente man ikke skulle kile babyer for mye... Noen som vet om dette stemmer og i så fall hvorfor? Vi synes det er utrolig morsomt når lillegutt flirer når vi kiler ham under tærne... Moren min lever dessverre ikke lenger, så jeg får ikke spurt henne..
Nea og juniors mamma Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Aldri hørt om det nei. En annen ting er imidlertid at min samboer som er megakilen skylder på at han ble tvangskilt som barn av sin onkel......... Derfor liker han ikke at jeg tuller med jenten vår, han er redd hun skal bli som ham, ha ha ha...... Legger ikke stor vekt på det når jeg koser meg med lille og kiler litt uskyldig her og der
Underveis --> Skrevet 8. juli 2009 #3 Skrevet 8. juli 2009 Jeg tenker faktisk litt på det, for jeg er ekstremt kilen selv. Jeg får helt panikk og synes det er noe av det verste som finnes. INGEN får røre mine føtter! Jeg klarer til og med å kile meg selv under føttene, så jeg kommer aldri til å kile noen under føttene, f.eks. Ja, jeg starter med å le, eller jeg gjorde det før, men det er ikke fordi det er så himla morsomt, det kan jeg love dere *grøss*
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 8. juli 2009 #4 Skrevet 8. juli 2009 Hei:) Jeg synes det er så herlig slik lillegutt ler når jeg kiler ham:) Men gjør det ikke for ofte for husker selv for forferdelig det var når andre som var større enn meg holdt meg fast og kilte meg. Man ler ja...men det er ufrivillig:) mannen min sier at slik kiling kan føre til stamming...Vet ikke hvor alvorlig han mener det eller hvor han har det fra. Men er sikkert bare en av de tingene som er sagt fra gammelt av...
eplejente Skrevet 8. juli 2009 #5 Skrevet 8. juli 2009 hahaha.. jeg er like kilen som underveis. Jeg kan faktisk også kile meg selv under føttene. Eneste jeg har hørt er at man ikke skal kile dem under føttene hvis de sovner under ammingen. Er ikke sikker på hvorfor. Men høres vel egentlig ikke særlig festlig ut å bli kilt under føttene hvis man spiser eller sover...
ditte&malusken&lillebror Skrevet 8. juli 2009 #6 Skrevet 8. juli 2009 På rikshospitalet fikk jeg beskjed om å kile datteren min under foten hvis hun sovnet under ammingen. (Hun hadde ernæringsvansker, og "måtte" spise så og så mye ved hvert måltid")
TulleMor09&11 Skrevet 8. juli 2009 #7 Skrevet 8. juli 2009 Samboeren min stammer, kansje jeg skal høre med svigemor om dem kilte han mye som baby Gullet mitt er ikkje så kilen enda hun, er 4mnd.. Ho klarer liksom ikke å le heilt heller, kun på innpust, hørres jo litt rart ut men ho er jo så god:)
HokusPokus&Filiokus Skrevet 8. juli 2009 #8 Skrevet 8. juli 2009 Jeg har også hørt at barn kan begynne å stamme hvis de blir kilt for mye. Men da må det nok i såfall være myye kiling av "holde-fast-og-kile-til-du-tisser-på-deg" typen..
Gjest mortillitenprinsesse Skrevet 8. juli 2009 #9 Skrevet 8. juli 2009 Har aldri hørt at det kan være noe problem, men her er helt sikkert gradsforskjeller. Litt kiling kan umulig gjøre noe, men voldsom kiling vil jo være å direkte plage barnet - og barnet kan kanskje få litt oksygenmangel i all den påtvungne leeingen...
anema80 Skrevet 9. juli 2009 #10 Skrevet 9. juli 2009 mamman min fortalte meg også at fra gammelt av trodde man at kiling kan føre til stamming.. hehe.. Tror alt med måte da
1.gang84 Skrevet 9. juli 2009 #11 Skrevet 9. juli 2009 å kile babyen din fører IKKE til stamming! =) en gammel myte, som overraskende nok sitter godt i!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå