Bassen&Spira <3 Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Er dere sykemeldt?? Jeg har hatt kynnere siden uke 19, er nå snart i uke 29 og har i det siste vært fryktelig plaget med kynnere. Disse kommer helst i jobb sammenheng med en del gåing og stress.. Får nesten dårlig samvittighet av å jobbe - Er sånn at jeg egentlig ønsker å bli sykemeldt da jeg ikke vil at kynnerene skal gå ut over arbeidsinnsatsen min.
fult hus:) Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Jeg har mye kynnere, men er sykmeldt pga bekkenet. men har jeg ikke vært sykmeldt pga bekkenet hadde jeg nok blitt d pga kynnerne. jeg har dem nå og da hele dagen, å da klarer jeg nesten ikke å røre meg.. å de kommer oftere når jeg er mere aktiv.. så d kan nok hjelpe deg å bli sykmeldt tror jeg..
Tyren78-09+12 Skrevet 8. juli 2009 #3 Skrevet 8. juli 2009 Ja, jeg ble sykmeldt 100% da legen fant ut at det var kynnere jeg hadde(i mai..da var jeg 24 uker på vei ca). Har fysisk jobb der vi står/går hele dagen på betonggulv..og kynnerne kommer jo som regel helst når man gjøre noe fysisk/anstrenger seg. Du får helt sikkert sykmelding når du forklarer hvordan du har det! Ikke noe særlig å gå å ha dårlig samvittighet heller. Jeg ble utrolig glad da legen ville sykmelde meg..hadde også veldig dårlig samvittighet og syns det var skikkelig ubehagelig å gå på jobb. Lykke til!
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #4 Skrevet 8. juli 2009 Hvis du har så mye kynnere kan dette `vippe` over i premature rier og ettersom du ikke er så langt på vei så kan det nok være lurt å ta en prat med legen din. Det kommer sannsynligvis å hjelpe å ta det litt mer med ro. Du har en god del uker igjen og må ta vare på deg selv - og babyn selvfølgelig. Kan jo evt prøve med 50% i første omgang hvis du ikke ønsker full sykemelding. Lykke til!
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 8. juli 2009 #5 Skrevet 8. juli 2009 Ble 100 % sykemeldt fra jobben pga dette jeg før jeg gikk ut i permisjon..... Er jo en stor fare for at det skal sette igang for tidlig fødsel................... Å pytooooon å gå på jobb å ha slikt.............
koala Skrevet 8. juli 2009 #6 Skrevet 8. juli 2009 Jeg var mye plaget i første svangerskap og spesielt i jobbsituasjon. Ikke tungt arbeid men mye ansvar og stress selv om jeg ikke følte meg stresset. Men de gav seg allltid litt i helgene helt til det en helg ikke gjjorde det men holdt seg . Tok kontakt med føden søndag og ble kalt inn på en sjekk, endte opp med innleggelse, riedempende og lungemodningssprøyter... Heldigvis ble ikke mormunnen særlig påvirket av rie-aktiviteten og etter 3 døgn fikk jeg dra hjem og slappe av, 100% sykemeldt resten av svangerskapet, var da 28 uker på vei og fødte en uke over termin. Andre gang hadde jeg lite kynnere men var arbeidsledig og denne gang har jeg ikke merket så mye før nå på slutten (er nå i 33. uke) Er 100% sykemeldt pga. bekkenløsning men like mye kynnere
Tuddeli Skrevet 9. juli 2009 #7 Skrevet 9. juli 2009 Jeg har også hatt kynnere siden uke 19, men ikke vært sykemeldt fordet. Fikk tilrettelegging slik at jeg kun jobbet dagvakter, da det var mye værre på kvelden. Da ble det en god del bedre selvom jeg fortsatt hadde mye kynnere spesielt på stressende dager. Etter at jeg gikk ut i permisjon (er i uke 39 nå) merker jeg nesten ikke kynnerne lenger, og angrer sånn sett litt på at jeg presset meg til å stå hele løpet ut. Synes du ihvertfall bør bli delvis sykemeldt, det er ikke tvil om at det som hjelper å slappe av. Det beste er jo hvis du får mulighet til å styre det mest mulig selv slik at du kan jobbe så mye som kroppen din tilsier at er ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå