Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Vi bruker tørketrommel flittig til håndklær kluter og enkle bodyer. Sparer masse plass på tørkesnoren. Syns det bli mye klesvask og derfor å ta noe i tørketrommel, så bruker jeg klessnor til resten. Da kan jeg vaske flere maskiner samme dag.

Men det skal sies at vi sikkert hadde klart oss uten hvis vi måtte og kjenner mange som syns det går helt fint med tøymykner og tørkesnor. Ellers så kjøpte vi vår tørketromel ny for under 2500kr og den virker helr greit til vårt bruk:)

Lykke til med baby!!

tusen takk for svar, begge to. "Problemet" vårt er at hele leiligheten vår er på 57 kvm, og da kan dere jo tenke dere str på badet. Vi må derfor enten droppe tørketrommel helt, eller kjøpe en kombi - med tørk og vask i ett. Men den koster jo 10 000 :S Det er jammen ikke lett alltid

• 5 uker senere...

De fleste tørketromler kan fint plasseres oppå vaskemaskinen, om dere har plass til det?

Vi har nettopp kjøpt tørketrommel, fordi vi ikke har så mye plass til å henge ting til tørk.

Er veldig fornøyd med kvaliteten på den vi endte opp med i forhold til prisen, men dama i butikken var utrolig rask til å kapre samboern min med en gang jeg snudde ryggen til, og prøvde å overbevise ham om at vi trengte en hel masse ekstraprogram som 'bare' kostet noen tusenlapper mer. Kan være greit å være litt ops på sånt, det hold på å bli riktig så dyrt.

• 4 uker senere...

hehe vi har samme problemet. Leiligheten vår er litt under 50 kvadrat.

Vi har plass til å sette en tørketrommel oppå vaskemaskinen, men det er det at der er den eneste plassen vi kan ha en stellematte.

Vurderer å hive ut oppvaskmaskinen på kjøkkenet som fortsatt står umontert og sette en tørketrommel der. Men vi er litt usikre på om det er et behov for en tørketrommel. Skal si meg enig i at det hadde vært fin med ekstra plass på tørkestativet :)

• 3 uker senere...

Annonse

Vi har ikke tenkt å kjøpe tørketrommel (men det kan jo hende vi revurderer det om et års tid eller to...). Hadde tenkt å ha stellematta oppå vaskemaskinen. Får heller kjøpe et ekstra tørkestativ om nødvendig... det koster iallefall ikke så mye og kan pakkes bort...

Vi har kombi vask og tørk og den funker fint til familie på 4.

Men du behøver ikke tørketrommel bare fordi det kommer en liten baby, bare du har nok av skift.

Har du nok skift til 2 dager, så kan du jo vaske og henge opp annehver dag.

Men anbefaler ikke bruk av tøymykner, disse inneholder mye parfyme og kan irritere babyhuden.

http://www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=21141

Kom over et annet innlegg om samme tema, fra 2007 men husker godt at det er mindre plass til tørk enn til vask, og du kan selvsagt ikke kjøre vask og tørk samtidig.

Lurer på om dette er link til testen:

http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=336677

Får den ikke frem selv da jeg ikke har programmet til å spille den av og gidder ik å laste det ned nå!

• 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

tørketrommel er supert til spes handklær, vaskekluter og bodyer som skal nærme kroppen! Så har du plass oppå vaskemaskinen hadde jeg villet kjøpe. Men hadde nok klart meg uten med 1 barn. Tøymykneren fra Blenda uten parfyme, og gjør klærne myke og god. Denne er også NAAF-merket, så føler meg trygg på at den er bra for fin babyhud. Lykke til med valget :)

Tja, det kommer vel an på... Jeg hadde ikke tørketrommel de første ca 8 mnd av min sønns liv, og overlevde da. Så fikk vi den endelig i hus, og det var jo veldig deilig med myke håndklær etc. SÅ begynte junior i barnehagen, og jeg oppdaget VIRKELIG nytten av tørketrommelen. Det spiller ingen rolle hvor mange bukser/gensere han har, stadig oppdager jeg at oooops, han har ikke rent tøy til i morgen... Og da er det jo vidunderlig å bare kaste alt (ja, ikke alt da) det nyvaskede tøyet rett i trommelen.... Og jeg valgte en Reima-dress som kan tørkes i trommel, så har vi kun en dress som kan vaskes og tørkes på en kveld om den skulle bli veldig skitten i barnehagen... Så sånn er det for oss.... Men det er klart, om du er vanvittig flink til å aldri ha skittentøy liggende, vaske umiddelbart, så er det ikke sikkert det er NØDVENDIG med tørketrommel....

:-)

• 3 uker senere...

Annonse

Vi har også ganske liten leilighet så det ble en vask/tørk-maskin på oss. Har hatt den noen år og er veldig fornøyd.Ariston er det visst, tror den kostet ca 5000. Om sommeren henger vi ut til tørk, men om vinteren er kombimaskinen redningen.

• 2 uker senere...

vi har også liten leilighet, vi har tørketrommelen oppå vaskemaskinen, det er helt genialt!!

hadde apsolutt ikke klart med uten tørketrommel og vasker flere maskiner per dag så en kombi hadde jeg ikke vært så fornøyd med--

• 1 år senere...

fikk nr 1 i september måned noen år tilbake, med lang vinter foran oss, men gikk ikke til innkjøp av tørketrommel for det. som regel har man såpass mye klær, og vasker ofte, og med planlegging var det aldri noe problem å være uten! behovet meldte seg mere da han ble 3-4 år, og gikk i barnehage. vinterdresser og tykkere plagg som helst skulle være tørre til dagen etter, så tørketrommel og skotørker kom i hus. kjekt å ha såklart, men prøver fortsatt å bruke den minst mulig, og gjerne la tøyet lufttørke så mye som mulig før jeg hiver det i maskina. det sliter veldig på tøyet og bruker gjerne endel strøm. behovet øker vel også mht antall barn i huset;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...