Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er fortsatt helt sjokkert etter et innlegg på Anonymsiden om hvor mange som ikke sikret bbyen i bilstolen pga, i mine øyne, totalt idiotiske grunner som at de fikk ikke til å sette babyen i det eller montere det... Så, for å unngå noe slik så vil jeg råde alle førstegangsfødene på å øve på å montere bilstolen i bilen, og evt putte en baby oppi der om dere har en dere kan låne blandt venner/familie. Om dere ikke får det til så vit at personalet på sykehuset helt sikkert kan hjelpe til, mange som jobber på barselavdelingen har barn selv og er nok trent til dette. Barna er det vktigste vi har i livet, og det er IKKE sikkert nok å ha den på fanget, i en bilbag uten nett (ikke med nett heller etter min mening) eller bare løst på setet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har prøvd ut sete vårt, men vet ikke om vi skal kjøpe nytt.

har et concord ion sete, men syntes ikke dette var fast nok. kan hende at jeg er litt vel opptatt at det skal sitte helt fast, men men vi får se.

er det noen som har concord ion sete som man skal feste med bilbelte. og evt erfaringer....

Skrevet

Det er veldig lurt å prøvemontere stolen i bilen, slik at man vet sikkert hvordan den blir montert riktig. Kjedelig å kløne fælt når man skal hjem fra sykehuset.

Noe annet jeg har tenkt på som er lurt for oss som venter vårt 3 barn er å kjøre en tur med stolen og ungene for å se hvor trangt det blir i baksetet. Burde vel ha gjort det for en stund siden selv, men har ikke fått babysetet i hus før nå... Vi har en Audi A4 stasjonsvogn, tror det går bra, men det kan bli trangt på lange turer...spørs om det blir større bil etterhvert ja...

Skrevet

Veldig enig, Alva.

Vi opplevde at setet til vår baby ikke passet i selene på bilen vår (de var for korte) Heldigvis gikk det fint foran, etter at vi koblet ut airbag, men likte det ikke..

Veldig lurt å prøve setet i god tid, slik at man vet det passer og at man får det til.

Skrevet

Oj, shit! Jeg ble bare nødt til å gå og lese de innlegga på anonymforumet etter å ha lest dette, og jeg er litt rystet.. Kunne ikek falt meg inn å ikke sikre ungen i bil! Vi har ikke bil engang, men har likevel kjøpt bilsete... - Og har øvd på å bruke det.. Folk er utrolig korttenkte til tider...

Skrevet

Helt enig Alva. Jeg tvang mannen min til å teste bilstolen vi skulle bruke 2 uker før termin. Vi fant da ut at selen var i korteste laget og stolen stod ikke som den skulle. Så vi har fått kjøpt oss et iso-fix-sete som passer perfekt til bilen, og nå føler jeg meg trygg på at babyen skal være sikker. Hadde vært kjedelig å stå og kløne med dette på p-plassen på sykehuset...

Skrevet

Ja, det er kjempekjedelig. Vi stresset lenge med å få festet vår eldste i bilstolen da vi skulle hjem. Han var litt stor, og i tillegg trakk han lengde i overkroppen, så det "nyfødtinnlegget" som var i bilstoen var for lite til ham, men det visste jo ikke vi. Trodde det måtte være der. Så han satt nok veldig vondt på turen hjem stakkers, men han satt i det minste sikret. Der møtte vi noen naboer som hjalp oss til rett og var vannlig nok til å opplyse om at nyfødtinnlegget slett ikke passer til alle nyfødte. Vi hadde heldigvis blitt grundig vist hvordan det skulle monteres i butikken, så det klarte vi.

Skrevet

Til og med en mor som bare hadde lagt fra seg babyen i setet ved siden av fører setet USIKRET, og hun satt å røyka i bilen på vei hjem!!! Herregud... Greit nok at man ikke skal være helt hysterisk, men ærlig talt, det er lov å tenke LITT da.

Skrevet

Jeg har stol med base, så jeg trenger bare montere den en gang heldighvis...men det er mange som ikke tenker der ute

Skrevet

Der vi kjøpte setet oppfordret de foreldre/besteforeldre/andre voksne til å komme innom for opplæring, det synes jeg var et flott tiltak.

Skrevet

her satte vi bilstolen ut i bilen for et par dager siden, og selen passet akkurat! Hadde vært kjedelig å stått utenfor føden med en nyfødt og klønet med et sete som ikke passet til selene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...