Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kjennes kynnere ut? Noen som klarer å forklare det godt? Sikkert ett teit spørsmål, men er førstgangsfødene og er ikke alt man kan vite ;) Hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe..jeg visste heller ikke hvordan det kjentes ut før jeg forklarte mine "plager" til legen som sa det var kynnere.

Hele magen blir steinhard som en ball. For min del blir det vanskelig/ubehagelig å gå eller gjøre andre fysiske ting. Må sette meg ned og slappe av, så går det gradvis over. Føles også som at jeg må på do når de kommer, selv om det bare kommer små skvetter ut..

Har ganske hyppige kynnere, så for min del sitter jeg mest i ro om dagene. Har vært sånn siden mai, og blir vel sånn ut svangerskapet. Herlig at det er sommer så man får sittet litt ute! :)

Skrevet

Dette er nok ulikt fra person til person, men kynnere er jo at livmoren strammer seg og "øver" på å ha rier. Med andre ord skal i utgangspunktet livmoren (og da magen) være hard/stram når man har en kynner, men hører noen sier at den kan slapp av før kynneren slipper. Det har jeg aldri opplevd da.

På meg starter det øverst i magen, den strammer seg og det kommer et slags sug i magen. En beskrev det som å bli støvsugd inni magen, synes det var en god beskrivelse som passer bra, er faktisk noe sånt det føles. Samtidig strammer det veldig og kan bli litt ubehagelig.

Skrevet

Takk for detaljerte svar :) I de siste dagene har jeg hatt det sånn at magen blir plutselig steinhard og har en merkelig form/fasong. Litt klumpete på en måte. Pluss at det presser litt og føles ut som jeg tisser på meg. Det gjør vondt å gå å bevege meg da. Kan dette være kynnere trur dere? Er 38 uker på vei i dag :)

Skrevet

Dette høres veldig kjent ut ja! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...